انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
شهرداد روحانی و ارکستر زهی شب گذشته با ادای احترام به مصطفی کمال پورتراب ، قطعه از این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایران را اجرا کردند.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ، ششمین شب جشنواره سی و یکم موسیقی فجر ، میزبان شهرداد روحانی آهنگساز ، پیانیست و رهبر ارکستر بین المللی بود.

این هنرمند برجسته که برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می رفت شب گذشته با ارکستر زهی به اجرای آثار متعددی پرداخت . البته قبل از اجرای ارکستر زهی بر اساس برنامه ریزی مسئولان جشنواره مبنی بر اجرای یک تکنواز جوان قبل از اجراهای پرمخاطب، امیر دارابی پیانیست جوان قطعاتی را نواخت و سپس ارکستر زهی به رهبری شهرداد روحانی قطعاتی چون جشن دهقان ، اسب ایرانی، سفری کوتاه،سایه چمن، مجنون ، باغ ایرانی ، سیمای جان"، "کُردی روی نت سل" و پرلود باخ شماره ۲۴ را در بخش اول این کنسرت ، نواختند که البته روحانی با تقدیم قطعه باغ ایرانی به پدر و مادرش گفت: من این اثر را برای پدرم ساخته ام و به نظرم هیچ موجودی عزیزتر از پدر و مادر نیستند. پدرم رضا روحانی تابستانها به ویولن ایرانی آموزش می‌داد و من نیز بعدها این قطعه را بیاد او نوشتم.
روحانی همچنین با اشاره به نوازندگان مستعد در ایران ، میلاد عالمی را به عنوان سولیت این قطعه معرفی کرد.
 
بخش دوم این اجرا با استراحتی کوتاه آغاز و شهرداد روحانی ضمن تقدیر از مصطفی کمال پورتراب ، قطعه کاپریس ایرانی از ساخته‌های او را اجرا کرد. همچنین در این قسمت موسیقی فیلم مأموریت، موسیقی فیلم روانی ،قطعه ایر از باخ و رقص‌های رومانی از بلا بارتوک اجرا شد.
در این اجرا که با حضور فرهاد فخرالدینی برگزار شد ، شهرداد روحانی ضمن تقدیر از نوازندگان ارکسترش گفت: ما بیشتر از  جلسه تمرین نداشتیم و با وجود این مسئله ارکستر به خوبی توانست از اجرای این قطعات بر بیاید.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: