انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
فیلم مستند "محمدرضا لطفی، مکتب خانه میرزا عبدالله" به کارگردانی نصرت پناهی نژاد پنج شنبه ٢٩ بهمن ساعت ٢٠ در فرهنگ سرای ارسباران با حضور كارگردان به نمایش عمومى درمی آید.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، ، این فیلم مستندی است كه در بهار سال ١٣٩٢ در مكتب خانه ميرزا عبدالله تهيه شده است، كمتر از يك سال پيش از آنكه محمدرضا لطفى چشم از جهان فروبندد. در اين فيلم مستند محمدرضا لطفى درباره ى زندگى هنرى خود، راه اندازى مكتب خانه ميرزا عبدالله در دهه هاى پيشين و شيوه تدريس موسيقى با كارگردان فيلم به گفتگو مى نشيند و بدين ترتيب دوربين نصرت پناهى نژاد با به تصوير كشيدن كلاس هاى محمدرضا لطفى، ساير مدرسان و شاگردان آموزشگاه در خرداد ماه سال ١٣٩٢ روايتگر آخرين دوره ى كلاس هاى مكتب خانه ميرزا عبدالله با حضور محمدرضا لطفى است.
نصرت پناهی نژاد علاوه بر کارگردانی، فيلم بردارى و صدا برداری، مونتاژ فیلم را نیز برعهده داشته است. لوئیزا مازایی و نصرت پناهی نژاد تهیه کنندگان فیلم هستند و اين نخستين بار است كه اين فيلم در ايران به نمايش عمومى گذاشته مى شود.

اکران مستند «محمدرضا لطفی، مکتب خانه میرزا عبدالله»

نصرت پناهى نژاد متولد سال ١٣٣٢ درشهر اهواز است. او در سال ١٣٥٥ به ايتاليا مهاجرت کرد و فارغ التحصيل رشته تاريخ سينما از دانشگاه بولونيا است. پس از گذراندن دوره ى عكاسى خبرى و دوره ى تخصصى فيلم سازى و سينما، به برپايى نمايشگاه هاى عكاسى متعدد همت گمارد. علاوه بر آن فيلم هاى مستند و هنرى (Video Art) او با موضوع شخصيت هاى هنرى و ادبى در فستيوال هاى مختلف شركت كرده به نمايش عمومى درآمده اند. نصرت پناهى نژاد از سال ١٣٧٢ ساكن پالرمو در جنوب ايتاليا است و فيلم هاى مستند و هنرى زیادی در ارتباط با فرهنگ و ميراث تاريخى پالرمو تهيه و كارگردانى کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: