انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
گزارش تابناک از روز دوم کنسرت های تلفیقی جشنواره

اجرای موسیقی دستگاهی در ژانر راک

دومین روز از اجراهای موسیقی تلفیقی در فرهنگسرای ارسباران در مقایسه با روز اول با نظم و هماهنگی بیشتر برگزار شد.در این بخش چهار گروه یعنی گروه بابک صفر نژاد،گروه آرین کشیشی،ماکان اشکوری و گروه کامنت به صحنه رفتند.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ، گروه بابک صفر نژاد اولین گروهی بود که در روز شنبه 24 بهمن ماه در ارسباران به صحنه رفت.یکی از ویژگی های مهم این اجرا حضور پررنگ موسیقی ایرانی است که با توجه به حضور ساز هارمونیکا  و اجرای درآمد چهارگاه برای مخاطبان جذابیت خاصی داشت.در این اجرا صفر نژاد به مخاطبان گفت که برای  پیاده کردن پیش درآمد چهارگاه و چهارگاه بر روی ساز دهنی زیر نظر منوچهر عبداللهی درس پس داده است.
گروه بابک صفرنژاد همچنین در این کنسرت قطعات دیگری چون دی بلال،فضا و ... نیز اجرا کرد.در گروه صفر نژاد هنرمندانی چون فرزاد فخرالدینی(گیتار)،امیر علی طاهری(درامز)،امیرعلی ماسوریان( گیتارباس) حضور داشتند.

تاکید برای حضور دایمی گروه های راک در جشنواره فجر

همچنین در سانس دوم بخش اول آرین کشیشی به همراه گروهش به صحنه رفت.آنچه همه گروههای تلفیقی درباره آن به صراحت صحبت کردند،حضور گروههای تلفیقی(راک) برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر بود.
این هنرمند و تمام گروههایی که تاکنون به صحنه رفته اند خواستار حضور دایمی این ژانر از موسیقی در دوره های بعدی جشنواره موسیقی فجر شدند و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت چنین اتفاق خوبی تشکر ویژه کردند.
آرین کشیشی در این کنسرت قطعاتی چون جامه درویش ساخته حمزه یگانه،جدایی،جدید و ...را نیز اجرا کرد.
نداشتن نور کافی در این اجرا باعث شد  که چندین بار کشیشی خطاب به مسئولان فرهنگسرای ارسباران خواستار زیاد کردن نور شود ولی کسی در سالن نبود که توجهی کند  و سازهای بادی همچنان با مشکل نور برای دیدن پارتیتور مواجه بودند. در گروه آرین کشیشی هنرمندانی چون حمزه یگانه(پیانو)،هومن نامداری(ساکسیفون)،رضا آذرنجات(ترومپت) و سهراب رمضان زاده(درامز) حضور دارند.

دو اجرای خوب با یک بلیت 

دوئت ماکان اشکوری و امیر صارمی یکی دیگر از کنسرت های تلفیقی روز 24 بهمن در ارسباران بود که با استقبال زیادی همراه شده بود.اجرای هماهنگ و نسبتا خوب این اجرا نشان از دوستی عمیق این دو هنرمند دارد و قرار است حاصل این دوستی و هم صحبتی های موسیقی که بر اساس یک ملودی بختیاری است  در آلبومی به اسم «دور» در آینده توسط این دو هنرمند منتشر شود.
اشکوری در این اجرا قطعاتی چون ای خسرو خوبان،گم،بیشتر از چشمهایم،گنجشک و برف و بارون،قصه را، بانوی گیس حنایی،کنارم باش ،ها کن و نهنگ را اجرا کرد.

کامنت آخرین گروه بخش موسیقی تلفیقی در فرهنگسرای ارسباران بود که جمعه 23 بهمن هم به صحنه رفته بود و با وجود تاخیر یک ساعته توانسته بود رضایت علاقه مندان را کسب کند. گروه کامنت گروهی با سبک آلترناتیوراک است که توانسته با برگزاری کنسرت‌های کوچک جایگاه خوبی برای خود به عنوان گروه راک با ایده‌های تازه در موسیقی ثبت کند.
کیان پورتراب نوازنده گیتار آکوستیک گروه کامنت در ابتدای اجرا گفت: از حضور مخاطبان تشکر می کنیم و امیدواریم شب خوبی را برایشان رقم بزنیم.
همچنین وی گفت: برگزاری این جنس کنسرت‌ها در جشنواره فجر بسیار اتفاق مهمی است، قبل از این جنشواره خیلی علاقه به اجرا داشتیم و امیدواریم که سال آینده بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق اجرا داشته باشیم.
گروه کامنت قطعاتی چون «فرشته مرگ»، «با مسیر باد2»، «بیداری ما»، کی می رسیم، هی تو، لحظه ها، اطراف ها، تنهایی ها و.. را اجرا کردند. گروه «کامنت» با حضور کیان پوتراب (گیتار آکوستیک)، نیما رمضان (گیتار الکترونیک)، بردیا امیری (درامز)، اشکان آبرون (کیبورد) و آرین کشیشی (گیتاربِیس) روی صحنه رفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: