انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
نوربخش هر گونه وابستگی خودش و تیم برنامه ریزی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر را به سایت های بلیت فروشی جشنواره و شرکت های بالا دستی شان را تکذیب کرد.

حمیدرضا نوربخش مدیر سی و یکمین جشنوراه موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، در پاسخ به این سئوال که«چرا در تبلیغات بیلبوردی جشنواره، تنها آدرس یکی از سه سایت بیلت فروشی جشنواره یعنی"می ر سی" درج شده»عنوان کرد: بیلبوردهایی که بر روی آنها تبلیغات جشنواره نصب شده متعلق به شرکت«کار و اندیشه» است و همین شرکت«کهلر» هم به نوعی با شرکت «کار و اندیشه» همکار می کند. سایت«می ر سی» هم سایت وابسته به همین«کار و اندیشه» است و طبیعتا شرکتی که بیلبوردهای خودش را دارد تبلیغات سایت بلیت فروشی خودش را بر روی آنها تبلیغ می کند.

وی در پاسخ به این سئوال که«آیا صحت دارد می گویند شما در سایت84200 زیر مجموعه شرکت آوای هنر سهم دارید و سایت"می ر سی" نیز زیر مجموعه موسسه «بارانا» و شرکت «کار و اندیشه» است که برادران پورناظری در آن سهم دارند» گفت: من مطلقا چنین موضوعی را تکذیب می کنم. من باز هم تاکید می کنم چنین چیزی اصلا صحت ندارد و حتی بر فرض اینکه حتی وجود داشته باشد باید پرسید وقتی یک ماجرایی بر اساس یک ساز و کار قانونی شکل می گیرد و ما وقتی یک انحصار را از بین می بریم چه ایرادی می تواند داشته باشد؟

مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر همچنین عنوان کرد: ما امسال بزرگترین کاری که در این زمینه کردیم شکستن انحصار بود؛ بعد تمام فعالان این عرصه را دعوت کردیم و با حالت مزایده گونه ای که صورت گرفت این سایت های بلیت فروشی انتخاب شدند. شما باید ببینید در جریانی که این سایت ها وارد شده اند آیا رانت وجود دارد یا کار بر اساس ساز و کار قانونی بوده است. ضمن اینکه بازهم تاکید می کنم هیچ نسبتی با سایت های بلیت فروشی و شرکت های حامی آنها نداریم. سال های قبل که بدون هیچ ساز و کاری یک سایت می آمده و بلیت فروشی جشنواره را انجام می داده چرا سئوال نمی کردند که این سایت با کسی نسبت دارد یا نه؟ 

نوربخش همچنین در پاسخ به این سئوال که«چرا چند ماه پیش با شرکت ققنوس برای بلیت فروشی در سایت ایران کنسرت قرارداد امضا کردید اما یک دفعه این قرارداد را فسخ کردید و سه شرکت دیگر جایگزین شدند» گفت: این قرارداد با نظر من انجام نشده بود و گفتم نباید این کار صورت می گرفت. می بایست در این زمینه من دستور می دادم که به هیچ عنوان چنین دستوری نداده بودم و به همین دلیل قرارداد فسخ شد. برای اینکه من از اول هم صد در صد با انحصار مخالف بودم. من همان موقع گفتم اگر می خواهید انحصار داشته باشیم حتما می بایست دلیل قانع کننده ای داشته باشیم. انحصار بی دلیل بد است اما انحصار با دلیل بد نیست. مثلا ممکن است یک شرکتی بیاید و بگوید دست کم 5 برابر این شرکت ها به جشنواره کمک می کنم و آورده دارم؛ در چنین شرایطی چرا پیشنهادش پذیرفته نشود.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که«دفتر موسیقی به برخی موزیسین ها مانند مجید درخشانی یا کاوه یغمایی مجوزی نمی داد اما در این جشنواره حضور پیدا کرده اند آیا بعد از جشنواره دوباره این افراد اجازه اجرا نخواهند داشت» گفت: اعتقاد من این است که ما به هر حال باید کمک کنیم مشکلات هنرمندانی که مشکلی دارند حل شود و سوء تفاهم ها رفع شود. در این راستا هم تلاش هایی را انجام داده ایم. تلاش کرده ایم از هنرمندانی هم که برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر دعوت شده اند اگر مشکلی دارند مشکلاتشان حل شود. این را هم اصلا اخلاقی نمی دانم که اگر هنرمندی مشکلی دارد مشکلش فقط برای حضور در جشنواره حل شود و بعد دوباره به حالت قبل بازگردد. فکر نمی کنم دفتر موسیقی هم اصلا چنین نگاهی داشته باشد. به نظرم این به نوعی استفاده ابزاری از هنرمندان می شود و اصلا اخلاقی و صحیح نیست. 

وی در پاسخ به اینکه« چرا برای دو گروه انزو فاواتا(موسیقی جز از ایتالیا) و گروه بارتولومی بیتمن(دوئت راک زهی از اتریش) یک اجرا در جدول جشنواره نوشته شده اما در سایت«تیوال» هر کدام برای دو سئانس بلیت فروشی می کنند» گفت: گروه ایتالیایی و همچنین گروه اتریشی هر دو اجرایشان متعلق به جشنواره است که می بایست در جدول برنامه ها هم لحاظ می شد.

مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در پایان گفت: سعی کرده ایم درباره بودجه جشنواره شفاف سخن بگوییم و در پایان جشنواره نیز همانطور که به همه دوستان رسانه ای وعده داده ام گزارش های لازم را در این زمینه ارائه خواهم داد.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • ناشناس
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
به نظر میرسد گزارش مالی و جواب مدیرجشنواره به خبرنگارها هم مثل همان جواب هایی باشد که او به منتقدین خانه موسیقی داده است اگر صدها نفر منتقد توانستند ذره ای اورا به پاسخ گفتن صحیح وادار کنند خبرنگارها هم میتوانند