انتشار: ۱۸:۰۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
با حضور جمعیت نسبتا خوب نسبت به روزهای گذشته در مصلای امام خمینی، نمایشگاه کتاب امروز و پس از شش روز کاری کمی جان گرفته است.
با حضور جمعیت نسبتا خوب نسبت به روزهای گذشته در مصلای امام خمینی، نمایشگاه کتاب امروز و پس از شش روز کاری کمی جان گرفته است.

به گزارش فارس، یار مهربان که چند روزی بود با بی مهری مخاطبان همراه شده بود امروز کمی یاران همیشگی خود را به مصلا کشاند تا بازار کتاب در نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران کمی گرم شود.

هر چند روزهای پیش رو به واسطه تعطیلی به زعم برخی مسئولان می‌تواند علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان بیشتری را به محل برگزاری این نمایشگاه بکشاند، اما روز ششم نمایشگاه کتاب تعداد بیشتری مخاطب را در خود جای داد.

طی روزهای اول تا پنجم تعداد استقبال کنندگان از این نمایشگاه البته به لحاظ تعداد دقیق نه(منظور آمار اعلامی سال‌های گذشته نیست) بلکه به شکل دیداری کمتر بود و به سخن عامیانه ؛ «نمایشگاه روزهای خلوت تری را پشت سر گذاشت».

این سخن از زبان ناشران مستقر در شبستان و حتی بخش کودک هم شنیده می‌شود که طی پنج روز گذشته بازدیدکننده کمتری راهی مصلا شده است، شاید این مسئله تبادر قهر با کتاب را در ذهن بیاورد، اما امروز شاید برخلاف آنچه تصور می‌شد ـ به واسطه عدم حضور مخاطبان در روزهای قبل ـ ولی شاهد جمعیت خوبی در محل برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم.

این گزارش اضافه می‌کند، مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادها و سازمان‌های همکار از رشد 50 درصدی فروش کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به زمان مشابه در دوره پیشین نمایشگاه خبر داد.

نیکنام حسین‌پور بیان کرد: همچنین تعداد تراکنش‌ دستگاه‌های کارتخوان نمایشگاه کتاب امسال نسبت به زمان مشابه در نمایشگاه سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: اتفاقات مالی که در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران در حال رخ دادن است حاکی از فرهنگسازی برای استفاده از کارت‌های الکترونیکی و بانکی عضو شتاب در میان مردم است و مردم کمتر از پول نقد برای خرید کتاب استفاده می‌کنند.

 حسین‌پور در پایان گفت: گردآوری و تحلیل این آمار از طریق دستگاه‌های خودپرداز و عابربانک‌های موجود در نمایشگاه کتاب حاصل شده است.

در پایان گفتنی است، البته رفت و آمد شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی هم بیشتر شده و امروز شاهد حضور غلامعلی حداد عادل، اعضای کمیسیون علوم مجلس، علی اکبر ولایتی و حجت‌الاسلام گلپایگانی بودیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: