انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
کاروای نوازنده ویلن اهل کرواسی که با حضورش درایران دو اجرا در جشنواره سی و یکم موسیقی فجر داشته ، هیچ شناختی از موسیقی سنتی ایران ندارد و در اجرای نی نوا حسین علیزاده با ارکستر سمفونیک ، با ساز نی آشنا شده است.
دالیبور کاروای : در ایران با ساز نی آشنا شدم
دالیبور کاروای نوازنده ویلن که شب گذشته در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به اجرا پرداخت در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: من از طریق آقای رهبری با فستیوال موسیقی فجر آشنا شدم به طوری که در اجرایی که در اسلواکی با ایشان داشتم درباره 
درباره فرهنگ و ارکستر سمفونیک ایران صحبت کردند و مرا به اجرا دعوت نمودند. من هم با کمال میل پذیرفتم که هم با ارکستر سمفونیک تهران و هم یک اجرای دوئت در ایران داشته باشیم.
وی ادامه داد: من چند وقت قبل نیز به ایران آمده بودم و با ارکستر سمفونیک اجرا داشتم .در اولین اجرای ارکستر در این فستیوال نیز به عنوان سولیست ویلن حضور داشتم و واقعا این اجرا برایم جالب بود .
این نوازنده ویلن با بیان اینکه شناخت من از ارکستر سمفونیک تهران از طریق آقای رهبری بود ، اظهار داشت: واقعا اتمسفر ارکستر بسیار خوب است ،همه اعضا رفتار دوستانه ای دارند و برای اجراهایشان تلاش می کنند و خیلی سخت ساز می زنند .من اجرای زیادی با  ارکسترهای  دنیا داشتم  اما اینجا اتمسفربه خصوصی بین مردم وجود  دارد و آنها واقعا از موسیقی لذت می برند .
کاروای در خصوص تفاوت دو اجرایش در تهران و میزان علاقمندی اش به هر کدام از این اجراها گفت:این دو کاملا متفاوت بودند . یک اجرا در تالار بزرگ و کاملا اختصاصی با ارکستر سمفونیک و اجرای دیگر در رودکی با یک پیانیست بسیار خوب ایرانی.از آنجایی که تالار وحدت بزرگتر از رودکی است و نوع اجراها کاملا متفاوت بود قطعا فضای دو سن و نیز موسیقی نیز برایم متفاوت بود.

این نوازنده کراوسی با بیان اینکه من هیچ شناختی از موسیقی سنتی ایران ندارم ، خاطر نشان کرد: من در اولین اجرای ارکستر در فستیوال موسیقی اینجا با یک ساز ایرانی بسیار جالبی روبرو شدم به نام نی ، که خیلی زیبا و خوب بود .
کاروای در خاتمه اظهار داشت: من امیدوارم  ارکستر سمفونیک تهران  در کشورهای دیگر اجرا نیز داشته باشد نه فقط در ایران  و اجرای این اثر با ساز نی برایم واقعا جالب بود .




ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: