انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
این روزها در هر گوشه از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نوآوری و کارهای جدید به چشم می خورد و شرکت کنندگان در نمایشگاه سعی کرده اند تا نظر بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب کنند.
این روزها در هر گوشه از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نوآوری و کارهای جدید به چشم می خورد و شرکت کنندگان در نمایشگاه سعی کرده اند تا نظر بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب کنند.

به گزارش ایرنا، این مساله در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه نیز نمود پیدا کرده و در کنار تنوع در ارایه کتاب ها و بازی های فکری برای بچه ها، دیواری از تصویرگری کودک و نوجوان در قسمتی از این بخش خودنمایی می کند.

بر روی این دیوار حدود یک هزار اثر از 350 تصویرگر جوان است که در قالب یک گروه مردم نهاد و خودجوش آثار خود را در ابتدای سالن 24 بخش کودک و نوجوان به نمایش گذاشته اند.

در مدت کوتاه حضور این آثار و برپایی این نمایشگاه ناشران و مدیران هنری موسسات و مراکز دولتی و خصوصی به این آثار علاقه مند و با نسل های جدید تصویرگری کودک و نوجوان آشنا شده اند و پیشنهادهای همکاری ارایه کرده اند.

عضو انجمن ناشران فرهنگی کودک و نوجوان در ارتباط با این نمایشگاه تصویرگری به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری نمایشگاه تصویرگری در بخش کودک و نوجوان آن را کاربردی تر کرده و لازم است در گام های بعدی به سمت تجاری سازی پیش برود.

محمدتقی حق بین با اشاره به فرصتی که این نمایشگاه تصویرگری برای نشر کودک و نوجوان ایجاد کرده است، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی فراهم کرده تا آثار تصویرگرانی که تاکنون دیده نشده اند، در معرض دید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: حضور این نمایشگاه در بخش کودک وجود آن را کاربردی کرده تا مخاطبان حوزه نشر کودک و نوجوان مثل ناشران و نویسندگان ارتباط نزدیک تری با تصویرگران برقرار کنند.

عضو انجمن ناشران فرهنگی کودک و نوجوان تاکید کرد: لازم است در قدم های بعدی این حرکت به سمت تجاری سازی پیش برود و حوزه های اقتصادی، تصویرگری را مدنظر قرار دهند که تحقق این امر منوط به نگاه حرفه ای به تصویرگران است.

حق بین با اشاره به وجود خلاقیت در نسل های اول تصویرگری کودک یادآورشد: در کشور ما عقبه عظیمی از میراث فرهنگی وجود دارد که می تواند فرصت بزرگی برای خلق آثار تصویرگران و الهام گرفتن آن ها باشد.

وی اضافه کرد: تصویرگران نباید منتظر یک متن و سفارش بمانند تا اثری را خلق کنند بلکه با مراجعه به متون با ارزش و استفاده از میراث فرهنگی و معنوی کشور می توانند آثار شایسته ای خلق کرده و به مخاطبان ارایه کنند.

این عضو انجمن ناشران فرهنگی کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: در این میان بویژه آثار تصویرگرانی که در شهرهای کوچک و استان های دورافتاده هستند، قابلیت های فرهنگی بسیاری دارد که گاهی فضای معرفی آن ها فراهم نمی شود و این نمایشگاه این بستر را ایجاد کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: