انتشار: ۰۳:۴۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
روز دوم اجراهای بخش بانوان در جشنواره موسیقی فجر به دو کنسرت پری زنگنه و آرزو علیوا(از آذربایجان) اختصاص داشت که به انصاف اجرای علیوا یکی از بهترین اجراهای این دوره جشنواره تاکنون بوده است.
به گزارش خبرنگار تابناک فرهنگی، دومین روز از سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی شروع شد که پری زنگنه از ساعت 30/15 در تالار وحدت به صحنه رفت. از اجراهای به یا ماندنی زنگنه می توان به سولیست بودن این هنرمند در سمفونی 9بتهوون و بازسازی علمی ترانه های بومی و محلی اشاره کرد.

زنگنه در این اجرا که به طور ویژه برای بانوان برگزار می شد اغلب قطعات نوستالژیک خود را برای مخاطبانش اجرا کرد که در برخی قطعات بانوان حاضر در سالن با او همراه می شدند.

بخش نخست این کنسرت به آواز کلاسیک اختصاص داشت و در بخش دوم قطعاتی چون «باغ ما پرچین داره» از ثمین باغچه بان، شکار آهو، همه چیم یار، تو بیو، دای بلال، درنه جان، سه گدار، بارون بارون که همه از قطعات معروف موسیقی فولکلور ایران زمین هستند اجرا شد. ای ایران قطعه پایانی این اجرا بود که همه سالن همصدا با زنگنه آن را اجرا کردند.نازلی بخشایش، سوگل شیری، نیلوفر ایراهیمی، هلیا فیض پور،نازنین غنی زاده و نازنین پدرثانی در بخش اجرای قطعات ملی زنگنه را همراهی کردند.

در این اجرا گروه کر نابینایان عصای سفید به سرپرستی حمید اردوخوانی و با حضور زهرا برزویی،منیره عابدینی،سمیه کردستانی،فریده آشوری،حنانه لطف اللهی و فاطمیا آشوری همراه پری زنگنه بخش کر را اجرا کردند. گروه کر پارس به سرپرستی سایه صدیقی نیز در این اجرا حضور داشتند.

غوغای آرزو علیوا

شاید یکی از هیجان‌انگیزترین اجراهای بخش بین‌الملل کنسرت«آرزو علیوا» از کشور آذربایجان بود. او را «سمیرا جلیلوا» و همچنین «زرگلام جعفروا» همراهی کردند. آرزو علیوا" خواننده مشهور کشور آذربایجان، متولد سال 1991 و دانش آموخته کنسرواتوار آذربایجان است. این بانوی جوان آذربایجانی در عرصه های بین المللی عناوین مختلفی به دست آورده که باعث محبوبیت بیشتر او شده است. علیوا دارنده مقام نخست سومین رقابت ملی موسیقی مقامی در سال 2006 و رقابت‌‌های دلفی در کشور قزاقستان بوده و همچنین توانسته دیپلم افتخار یونسکو برای اجرا در جشنواره‌ی «نغمه‌های شرقی» و جشنواه‌ی موسیقی مقامی «فضای مقام» را کسب کند. جایزه‌ی جوان و سولیست اپرای ملی آذربایجان از دیگر افتخارات این خواننده است.

علیوا در این کنسرت توانست با اجرای بسیار خوب و صدای شش دانگ رضایت مخاطبان عام موسیقی بانوان را هم جلب کند؛به گونه ای که هم برای آنها آیرلیق و ساری گلین را خواند و هم از منظومه حیدربابا و هم بری باخ خواند و در بخشی از اجرا می گذاشت مخاطبان فارسی زبان به ترکی بخوانند و او پاسخ شان را می داد.

«آرزو علیوا» در بین اجراهایش عنوان کرد که خانم‌های شیرین زبانی در این سالن حضور دارند و او از دیدن آنها بسیار خوشحال است.
صد حیف که مخاطبان ایرانی این هنرمند را نمی شناختند؛زیرا هیچوقت حاضر نمی شدند این اجرای حرفه و با کیفیت را از دست دهند تا برخی صندلی های تالار وحدت بدون مخاطب بماند.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: