انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران به دنبال حاشیه های ایجاد شده روز اول جشنواره توضیحاتی را ارائه داده است.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ، اولین روز سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با حاشیه هایی از قبیل تاخیر در اجرای کنسرت ارکسترسمفونیک تهران و عدم اجازه پخش لوگوی جشنواره در زمان اجرای این ارکستر از سوی رهبری همراه بود. 
علی رهبری که امسال برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد و به روی صحنه رفت در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت:راهی که جشنواره موسیقی فجر با ما در پیش گرفته راه اشتباهی است که برای خود من هم تازگی دارد. جشنواره از ابتدا کنسرت افتتاحیه ارکستر سمفونیک تهران را نپذیرفته بود که بعد از این اتفاق به دستور آقای مرادخانی معاون هنری ارشاد این اجرا گذاشته شد . از سوی دیگر برای این کنسرتهای ارکستر سمفونیک اصلا تبلیغی صورت نگرفت که باز می گویم اشکالی ندارد چرا که بلیتهای اجراهایمان به فروش رفته است ولی مسائلی که دیروز برای کنسرت افتتاحیه ارکستر پیش آمد به شکل دیگری است.
وی ادامه داد:متاسفانه برخی دوستان تاخیر اجرای ارکستر را به بنده مربوط دانستند مبنی بر اینکه من مشغول بحث درخصوص اجازه دادن یا ندادن پخش لوگوی جشنواره بودم که همینجا اعلام می کنم چنین اظهاری دروغ محض است چرا که 75 نوازنده ارکستر ، استاد داوود گنجه ای و دهها نفر دیگر شاهد بودند که به خاطر طولانی شدن اجرای گروههای بانوان این تاخیر اتفاق افتاد چرا که ما تازه توانستیم ساعت 9 تالار وحدت را تحویل بگیریم یعنی ساعتی که مردم فکر می کردند کنسرت باید شروع شود. 
علی رهبری بیان داشت: با چیدمان صندلی ها ساعت 9:20 با شهادت حضور آقایان مشفق، تهورث پورناظری، داوود گنجه ای و دهها نفر دیگر تازه شروع به ساندچک نمودیم که این جریان باعث تاخیر در شروع اجرایمان شد.
مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در ادامه افزود:متاسفانه روز گذشته خبری اشتباه به رسانه ها دادند مبنی بر اینکه بنده با پخش لوگوی جشنواره از تالار وحدت درحین اجرای ارکستر مخالفت کردم در صورتی که اصلا چنین چیزی نبوده چرا که من با توجه به تجربه حضورم در همه فستیوالهای دنیا می دانم که هر جشنواره ی هر کاری دلش بخواهد می تواند انجام دهد .اما مشکل اساسی برای این اجرا برای 5 دقیقه رخ داد چرا که شخصی که مسئول سن تالار وحدت بود گفتند به دلیل نداشتن امکانات تکنیکی لازم  امکان پخش پیام تصویری آقای علیزاده را نداریم اما وقتی دیدند من به هیچ وجه این مسئله را قبول نمی کنم ، شخص دیگری که در آنجا حاضر بود گفتند که آقای تهمورث پورناظری دستور دادند تصویر استاد علیزاده پخش نشود در همین لحظه بنده خیلی راحت گفتم ما می خواهیم قطعه نی نوا استاد را بنوازیم و ایشان نیز زحمت کشیدند از خارج کشور برای ما پیام دادند اگر این اتفاق نیفتد ما هم قطعه ایشان را اجرا نمی کنیم. 
رهبری ادامه داد: این اتفاق بیشتر از 5 دقیقه طول نکشید چرا که من متوسل به افراد بالاتر شدم و دستور داده شد که این ویدیو پخش شود.
رهبر ارکستر سمفونیک تهران با انتقاد از رفتار مسئولین جشنواره بیان داشت:  ما برای این جشنواره احترام قائل شدیم اما رفتار سه نفر مسئول این دوره یعنی آقایان تهمورث پورناظری، مشفق و نوربخش بعد از اجرای شب گذشته اصلا مناسب نبود چرا که بعد از اجرای به این مهمی و سنگینی از نظر رپرتوار هیچ کدام پشت صحنه حاضر نشدند تا یک خسته نباشید به زحمت نوازندگان ارکستر بگویند که یکسال زحمت کشیده اند.
وی افزود: من در دهها جشنواره دنیا شرکت کردم و اولین باری بود که در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می رفتم اماکاری که این سه نفر مسئول جشنواره شب گذشته بعد از اجرا کردند هیچ وقت در عمرم ندیده بودم.
علی رهبری در پایان خاطر نشان کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که ما و اعضای ارکستر سمفونیک با 5برنامه مختلف در جشنواره حاضر شدیم. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: