انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
به دنبال اعلام انصراف علی رهبری از عضویت در خانه موسیقی ، داریوش پیرنیاکان سخنگوی این خانه اظهاراتی را در این باره در قالب مصاحبه با سایت خانه موسیقی بیان داشت که علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران به برخی از آنها پاسخ داده است.
پاسخ علی رهبری به اظهارات داریوش پیرنیاکان

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ، علی رهبری  در متن نامه خود که در اختیار تابناک فرهنگی قرار داده آورده است:

دوست ارجمند و گرامی 
جناب اقای پیرنیاکان
این مشکل واقعا شخصی نیست بلکه صنفی است .
صحبت های شما مرا یاد داستانی قدیمی انداخت که وصف الحال من و  امثال من با مدیر عامل محترم خانه موسیقی جناب آقای نوربخش است.

در یکی از شهر ها قاضی  با همسایه خود به نزاع افتاد  کار کشید به اینکه شخص برود  به دادگاه برای احقاق حق خود شکایت کند. شکایت رفت نزد همان  قاضی  که همسایه از او شکایت داشت .

حال من هم به عنوان یکی از هزاران هنرمند عضو خانه موسیقی شکایت نمودم به مدیر جشنواره موسیقی فجر به جناب آقای نوربخش که چرا این چنین تبعیضی عجیب روی داده است.

من تا  قبل از این برخورد آشکار تبعیض آمیز  آقای نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی نسبت به ارکستر ۷۵ نفری سمفونیک تهران با ایشان هیچگونه آشنایی نزدیکی نداشته و  هیچوقت به هیچ شکلی مشکل شخصی  و حرفه ای  نداشته ام.

ایشان هم  پاسخ آن قاضی را به من دادند به همین دلایل است که نباید هیچ پست نظارتی و اجرایی هیات مدیره بخصوص مدیر عامل خانه موسیقی داشته باشند.

آن همسایه هم  مانند من با قاضی مشکل داشت که هرگز بجایی نرسید به همین دلیل است که آقای نوربخش هرگز نمی توانند در جایگاه مدیریت جشنواره موسیقی فجر از یک عضو صنفی دفاع کنند چون منافع شخصی ایشان  در پست خارج از صنف و خانه به خطر می افتد.

من شخصا با خانه موسیقی که باید حامی هنرمندان صنف خود باشد و وجودش در این شرایط واقعا مورد نیاز است نه تنها مشکلی ندارم بلکه وجودش را ضروری می دانم.

جناب آقای پیرنیاکان
باید به این هشدار توجه خاص داشته باشیم که عناوین و پست هایی که خانه  موسیقی به هیات مدیره و بخصوص مدیر عامل واگذار می کند باعث قدرت های کاذبی می شود که شخص را از مسیر حرفه ایش خارج می کند بخصوص اگر در دستگاه های نظارتی و حکومتی  هم باشند.

علی رهبری


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • mitranoorkhah
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
درود بر جناب عالی استاد بزرگوار جناب رهبری..پس از سالها خون دل خوردن در راه موسیقی ،بنده نیز که متولد خانواده ی موسیقیدان بودم و فار غ التحصیل هنرستان موسیقی و دانشگاه و فوق لیسانس موسیقی از امریکا میباشم،به این نتیجه رسیدم که کنار کشیدن از
جامعه ی موسیقی در ایران با توجه به جو سنگینی که برآن سلطه دارد بهترین کار است .
وجود برخی افراد که بر مصدر کار قرار گرفته اند و اعضایی که متاسفانه ره صد ساله را یک شبه پیموده اند و طبلی تو خالی هستند،دلهای هنرمندان زحمت کشیده ی این عرصه را به درد میآورد..به امید روزی که هر کسی در جایگاهی که لیاقتش را دارد قرار بگیرد.
سپاس
  • علی ب
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
متاسفانه چیزی که برای خانه موسیقی تعریف نشده است احقاق حقوق موسیقی دان است. آن ها نه تنها در برابر بی عدالتی های بعضی از اشخاص که آگاهانه یا ناآگاهانه به بدنه ظریف موسیقی لطمه وارد میکنند ایستادگی نمیکنند بلکه با آن ها هم داستان شده و تیشه به ریشه موسیقی ایران میزنند. بنده نیز که سالهاست عضو خانه بودم اکنون دیگر نه پیگیر وضعیت آن هستم و نه علاقه مند.
سپاس از استاد رهبری با جواب آگاهانه شون.