انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
طی دو هفته اخیر تابناک فرهنگی برای انتشار اطلاعات مالی نهمین جشنواره موسیقی جوان پیگیری هایی را انجام داد؛ منتهی با وجود وعده علی ترابی در این زمینه و همچنین پیگیری های چندباره از وی ، چنین اتفاقی نیافتاد و در اقدامی عجیب تر اطلاعات مذکور در اختیار سایت وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، طی دو هفته اخیر سرویس موسیقی تابناک فرهنگی برای انتشار اطلاعات مالی نهمین جشنواره موسیقی جوان پیگیری هایی را انجام داد که طی آن علی ترابی(دبیر اجرایی جشنواره) متقبل شد تا این اطلاعات را در اختیار این رسانه قرار دهد؛ منتهی با وجود وعده ترابی در این زمینه و همچنین پیگیری های چندباره از وی ، چنین اتفاقی نیافتاد و در اقدامی عجیب تر اطلاعات مذکور در اختیار سایت وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

حدود دو هفته قبل در نشست خبری که روز 6 بهمن به منظور تشریح برنامه ها و سیاست های دهمین جشنواره موسیقی جوان برگزار شده بود به دنبال چند سئوال پیاپی خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی درباره اطلاعات مالی دوره قبل این جشنواره، علی ترابی پذیرفت تا ظرف ده روز، این اطلاعات را در اختیار سرویس موسیقی تابناک فرهنگی قرار دهد.

اما این وعده در زمان مشخص شده عملی نشد و روز شنبه 18 بهمن در پی بی نتیجه ماندن پیگیری های خبرنگار تابناک فرهنگی، مطلبی با عنوان« آیا بالاخره اطلاعات مالی نهمین جشنواره موسیقی جوان منتشر می شود؟ » در این رسانه منتشر شد.

پس از این گزارش نیز پیگیری خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ادامه پیدا کرد؛ منتهی با وجود وعده ترابی در این زمینه، در کمال تعجب اطلاعات مورد نظر به تابناک فرهنگی ارائه نشد و برخی دست اندرکاران جشنواره موسیقی جوان در حرکتی شائبه بر انگیز این اطلاعات را در اختیار یکی از رسانه های زیر مجموعه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی قرار دادند. 

حدود 5 ماه پیش نیز یعنی 14 شهریور امسال دبیر اجرایی نهمین جشنواره موسیقی جوان در گفتگو با خبرنگار تسنیم درباره هزینه های این جشنواره گفته بود« این که برخی‌ها از ما می‌خواهند در پنجمین روز جشنواره موسیقی جوان که هنوز هزینه‌های کلی جشنواره مشخص نیست، ریز هزینه‌های جشنواره را اعلام کنیم کمی عجیب است. اما با پایان جشنواره می‌توان هزینه‌های بخش‌های مختلف را اعلام کرد». به هر روی در آن زمان و همچنین پس از جشنواره نیز اطلاعاتی ارائه نشد.

بروز چنین اتفاقاتی آن هم با این شکل و شمایل، ضرورت یاد آوری چند نکته را دو چندان می کند:  
اول اینکه: شکی نیست که جشنواره موسیقی جوان یکی از دو جشنواره مهم کشورمان محسوب می شود و حتی به لحاظ پرداختن به نسل جوان موسیقی ایران جایگاهی بی نظیر دارد و می بایست از آن حمایت کرد؛ همچنین از نظر اعتبار اساتیدی که به خاطر نسل جوان با جان و دل در این جشنواره حضور پیدا می کنند جشنواره موسیقی جوان اتفاق مهمی محسوب می شود؛ اما تمام اینها دلیل نمی شود تا برخی دست اندرکاران این جشنواره برخوردی غیر حرفه ای و سلیقه ای با رسانه ها که نمایندگان افکار عمومی محسوب می شوند داشته باشند.

دوم اینکه: پاسخ دادن به سئوالات رسانه ها کسر شان محسوب نمی شود و یا اصطلاحا نشانه کم آوردن نیست بلکه نشانه آگاهی مسئول مورد نظر در مورد جایگاه و کارکرد رسانه است.

سوم اینکه: پرسش کردن درباره مسائل مالی یک جشنواره از سوی خبرنگاران، دلیل بر این نمی شود که گمان کنیم هدف، تخریب و کوبیدن جشنواره و دست اندرکاران آن است؛ بحث شفاف سازی از جمله وظایف ما اهالی رسانه و شما مسئولان است. 

چهارم اینکه: عمل کردن به وعده ای که در یک مصاحبه و یا در نشست خبری به یک رسانه داده می شود جزو وظایف مسئولی است که این وعده را داده است.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: