انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
بزرگداشت زنده یاد احمد محسن پور قادی کلایی با سخنرانی علی اکبر شکارچی، محمدرضا درویشی، عبدالحسین مختاباد و علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، مراسم بزرگداشت زنده یاد احمد محسن پور قادی کلایی آهنگساز ، نوازنده، نظریه پرداز موسیقی قومی و موسس فرهنگ‎خانه مازندران  23 بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود. 

این برنامه که از ساعت 15 روز جمعه همین هفته در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران آغاز می شود توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و با مشارکت موسسه فرهنگی پارپیرار ترتیب داده شده و طی آن علی اکبر شکارچی، محمدرضا درویشی، عبدالحسین مختاباد و علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنرانی خواهند پرداخت.

احمد محسن پور قادی‎کلایی متولد یکم اسفند 1324 با فراگیری ساز ویولن وارد دنیای موسیقی شد و از سال 1352 به عضویت گروه موسیقی محلی رادیو ساری در آمد. او در سال 1364 نخستین مرکز آموزش موسیقی و پژوهش فرهنگی هنری را با نام فرهنگ‎خانه‎ی مازندران در ساری بنیانگذاری کرد. او طی نزدیک به چهار دهه فعالیت جدی و حرفه‎ای خود آثار صوتی،تصویری و مکتوب پرشماری را به دوستان موسیقی مازندران عرضه کرده است.

تک نوازی سعدی صادقی، اسحاقی و علی اکبر شکارچی نیز بخش‎های دیگری از این برنامه خواهد بود. در پایان نیز هنرمندان گروه هزار دستان قطعاتی رابرای حضار اجرا می کنند.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: