انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
در حالی که خبر می رسد ارکستر سمفونیک تهران قصد امضای قرارداد با 70 نوازنده برای آغاز دور جدید فعالیت هایش را دارد علی رهبری و دو موزیسین برجسته از بلغارستان و اسلواکی آزمون نوازندگی متقاضیان را برگزار کردند.

به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران با نظارت علی رهبری(مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران)، امیل تاباکوف(رهبر ارکستر بلغاری) و دالیبور کاروای(ویلنیست اهل اسلواکی) در تالار وحدت برگزار شد.

علی رهبری درباره این آزمون نوازندگی گفت: الان می خواستیم صرفا ببینیم که حداکثر می توانیم 70 نفر نوازنده را جذب ارکستر سمفونیک تهران کنیم، حال امروز می بینیم که حدود 100 نفر آمده اند و در این میان استعدادهایی را کشف کرده ایم که اصلا ندیده بودیم. بسیار خوشبختم که اعلام کنم تا همین الان چندین چهره تازه و جوان تست داده اند نظر ما را به خود جلب کرده اند.

وی همچنین افزود: آزمونی که الان انجام شده می بایست برای مهر انجام می شد ولی خوشبختانه الان موفق شدیم این کار را با کیفیت انجام دهیم و فکر می کنم الان ارکستر سمفونیک تهران با افرادی تازه نفس و با یک هیئت داوری بین المللی قضاوت شده است و هیچ کس در هیئت داوری نبوده که با نوازنده ها رابطه داشته باشد که این نکته در ایران بسیار مهم است و جا دارد اعلام کنم همه چیز حرفه ای قضاوت شده و از فروردین ماه ارکستر جدید سمفونیک تهران با قرارداد تازه ای کار خود را شروع می کند.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران عنوان کرد: بزرگترین اشکالی که مملکت ما در هنر خصوصا در موسیقی داشت این بود که موسیقی برای چند نفر بیشتر نبود و جلوی جوان ها خوب گرفته شده بود و اگر هم کاری برای جوان ها شده بود بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و اساسی نبوده است.

این آزمون در حالی برگزار می شود که طی ماه های اخیر کش مکش ها و تنش های بسیاری بر سر تامین هزینه های ارکستر سمفونیک تهران به وجود آمده و همچنان بخشی از مطالبات نوازندگان این ارکستر پرداخت نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • نازیلا حسینی
  • Austria
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
اصلا باید دید خود علی رهبری فروردین هنوز هست؟؟! چه تند تند میبره و میدوزه....