انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
علی اوجی بازیگر سینما و تلویزیون و بازیگر سریال در حاشیه گفت: با توجه به فرهنگ حاکم در جامعه ایران که جوانان آن به مد علاقه‌مند هستند به نظرم تا چیزی مد نشود همه‌گیر نمی‌شود. بنابراین کتاب هم باید مانند پوشش به صورت یک مد در جامعه رواج پیدا کند.
علی اوجی افزود: کتاب‌های ترجمه به فارسی در اینترنت بسیار کم است و ناشران خارجی یا داخلی اگر کتابی ترجمه‌ای دارند علاوه بر فروش کاغذی آن باید یک فروشگاه اینترنتی از کتاب‌های دیجیتال و صوتی برای ارائه آن اثر ایجاد کنند.

وی یکی از مزایای تکنولوژی و خرید کتاب به صورت اینترنتی را کاهش تردد و ترافیک شهری عنوان کرد و افزود: ترجیح می‌دهم به جای اینکه برای تهیه پنج کتاب مورد علاقه‌ام در پنج نقطه شهر به کتابفروشی‌های متعدد مراجعه کنم پنج جلد کتاب را بدون دغدغه اتلاف وقت در خانه از طریق فروشگاه اینترنتی بخرم.

بازیگر سریال «در حاشیه» با بیان اینکه کتابفروشی‌های تخصصی در زمینه سینما و هنر کم هستند، عنوان کرد: دسترسی به کتاب‌های سینما حتی در کتابفروشی‌های معروف خیابان انقلاب کم است و باید برای دسترسی آسان به کتاب‌های سینما بازار فروش کتاب اینترنتی راه بیندازیم.

اوجی برای ترویج کتابخوانی پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه صنعت موسیقی همه‌گیر است و صنعت پرطرفداری به ویژه در بین جوانان ایرانی به شمار می‌رود، می‌توان در کنار رونمایی از جدید‌ترین آثار موسیقی، مردم را به کتابخوانی دعوت کرد. چنانچه برای رونمایی از اثر جدید رضا یزدانی در شهر کتاب یکهزار و پانصدنفر از مردم برای خرید کتاب به شهر کتاب مراجعه کردند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: