انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
مراسم«شبی با موسیقی مقامی چناران» که به اجرا نوازندگان دوتار، کوبه ای ها و سازهای بادی این منطقه از خراسان رضوی اختصاص دارد دوشنبه 19 بهمن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، «شبی با موسیقی مقامی چناران» به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چناران ترتیب داده شده که طی آن جشنواره ای از اجراهای خاص نوازندگان اهل چناران به اجرا در می آید.

این برنامه دوشنبه همین هفته از ساعت 17 در تالار خواجه نظام الملک چناران با سخنرانی برخی از مقامات محلی از جمله عباسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرویزیان فرماندار، تاجی امام جمعه و قهروی شهردار چناران برگزار می شود.

بخشی از این برنامه به معرفی اساتید و پیشکسوتان موسیقی این خطه مانند استاد ناصر جوانمردی، استادعلی اکبر بهاری، استادحشمت الله سعادتی، استادقربان محمد عاشق، استادفیض الله عاشق و استادمرحوم کربلایی علی اصغر جوانمردی اختصاص خواهد داشت.

همچنین برخی از تکنوازان برتر سالهای گذشته جشنواره موسیقی چناران به روی سن خواهند آمد و به اجرای برنامه می پردازند که از آن جمله می توان در بخش ساز دوتار به اجرای دوتار مجید جوانمردی، خسرو جوانمردی، سعید جوانمردی، ابراهیم یوسفی و چند دوتارنواز دیگر اشاره کرد.

همچنین در بخش سازهای کوبه ای سعید جوانمردی، حسین حسنی، محسن قره خانی و در بخش سازهای بادی نیز اساتیدی چون بهاری،  قره خانی، یوسف خانی، سعادتی به اجرا می پردازند.

در بخش دیگری از این مراسم گروه «جواندستان» به سرپرستی ناصرجوانمردی و با همراهی مجید جوانمردی، سعید جوانمردی، ابراهیم جوانمردی، خسرو جوانمردی، حمیدرضا جوانمردی، حسین بهاری(همگی نوازندگان دوتار)، قاسم بهاری(کمانچه)، رضا امامیان(دف ) و سعید جوانمردی(سنتور) بخش هایی از موسیقی چناران را اجرا می کنند.

کمانچه نوازی فیض الله عاشق قره خانی، حسین بهاری و جواد بهاری از دیگر برنامه های «شبی با موسیقی مقامی چناران»است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: