انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
محمدرضا شجریان 12 فروردین 1395 به همراه گروه شهناز راهی ارمنستان خواهد شد تا کنسرتی را در سالن اپرای ایروان برگزار کند.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، این کنسرت در فاصله زمانی شش ماهه با کنسرت قبلی محمدرضا شجریان تدارک دیده شده و طی آن قرار است قطعاتی را با همراهی گروه شهناز به روی صحنه ببرد.

این برنامه با عنوان کنسرت «سرگشتگان عشق»به سرپرستی مجید درخشانی و سعید فرج‌پوری برگزار می شود. این کنسرت در دو بخش به روی صحنه می رود که در بخش اول هشت قطعه در بیات ترک و دشتی و در بخش دوم، هشت قطعه در ماهور، افشاری و راست پنجگاه اجرا می شود.

بخش اول شامل مقدمه ده ضربی دشتی (نسیم)، ساز و آواز دشتی، تصنیف دشتی (نمی‌دانم)، دونوازی سنتور و تندر در حجاز و دشتی (قطعه غریبانه)، تصنیف دشتی (دل بی‌تاب)، قطعه بیات ترک (امید)، ساز و آواز بیات ترک، تصنیف بیات ترک (مدارا) می شود و در بخش دوم، قطعه‌‌ زمزمه، تصنیف ماهور (صورتگر)، ساز و آواز راست و ماهور، چهار مضراب راست پنجگاه (دیدار)، ساز و‌ آواز افشاری، تصنیف افشاری (باورنکردی)، ساز و آواز راست پنجگاه، تصنیف راست پنجگاه (بانگ دهل) با آهنگسازی محمدرضا شجریان، سعید فرج‌پوری، مجید درخشانی و رامین صفایی نواخته خواهد شد.

اشعار کنسرت «سرگشتگان عشق» از سروده های سایه، فریدون مشیری، حافظ، حسین منزوی، بابا طاهر، مولانا، سیمین بهبهانی و سعدی انتخاب شده است.

در این کنسرت مجید درخشانی (سرپرست گروه، آهنگساز، نوازنده کرشمه و تار)، سعید فرجپوری (سوليست، سرپرست مهمان، آهنگساز و نوازنده کمانچه سوپرانو)، نگار خارکن(صراحی سوپرانو)، کاوه معتمدیان (سبو، شهرآشوب سوپرانو)، مهرداد ناصحی (صراحی، دل، دل آلتو)، آتنا اشتیاقی (شهنواز باس)، سپیده خداوردی (شهبانگ، کنترباس)، رادمان توکلی (ساغر)،رامین صفایی (سنتور سوپرانو)،جمشید صفرزاده (تندر باس)،حسین رضایی‌نیا (دف، دایره)، حمید قنبری (تنبک) و محمدرضا شجریان اعضای گروه شهناز را تشکیل می دهند.





ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: