انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خریداری کتاب و فروش بالای آن به نفع سرانه مطالعه خواهد بود اما امیدوارم این اتفاق پز روشنفکری نباشد.
خریداری کتاب و فروش بالای آن به نفع سرانه مطالعه خواهد بود اما امیدوارم این اتفاق پز روشنفکری نباشد.

عباس سجادی ترانه سرا در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران در خصوص اهمیت ادبیات گفت: من اعتقادم این است هر ملتی که تاریخ خود را نشناسد دچار سردرگمی خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم باید با شناخت تاریخ بدانند از کجا آمده‌اند و به کجا می‌روند. برای درک این امر مطالعه‌ی کتاب‌هایی همچون تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی و تاریخ تمدن، تاریخ ادبیات، متون برگزیده ادبیات، آثار عطار، نظامی و قابوس نامه خیلی می‌تواند به ما در شناخت تاریخ ادبیات کشورمان کمک کند زیرا ادبیات شناسنامه ملی است.

این نویسنده در ادامه در خصوص فروش بالای کتاب در نمایشگاه 94 عنوان کرد: اگر این تعداد کتاب به فروش رفته در نمایشگاه، واقعاً مورد مطالعه قرار گیرد بسیار عالی است اما اگر به عنوان یک پز روشنفکری یا پز کتابخوانی باشد، خیر.

این ترانه سارا گفت: حضور کتاب در خانه بسیار مهمتر از وجود مبلمان و وسایل گران قیمت دیگر است زیرا همین موجب جذب مهمانان به سمت کتاب می‌شود.

سجادی با اشاره به اثر خود در نمایشگاه اظهار داشت: کتاب "سه شنبه‌های نیاوران" گزیده‌ای از آثار شاعران در جلسه‌های شعر‌خوانی نیاوران در طول سال 93 است.

وی در ادامه از تأثیر افزایش قیمت‌ها در جذب مخاطب گفت: قشر کتابخوان عموماً آدمهایی با قامت متوسط مالی یا حتی ضعیف‌اند که برای آنها بالا رفتن قیمت کتاب صدمه‌ی بزرگی محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: