انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
فراخوان دهمین جشنواره موسیقی جوان در سه بخش موسیقی ایرانی، کلاسیک و نواحی منتشر شد.

به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی،  دهمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی سال 1395 برگزار خواهد شد که شورای سیاستگذاری این جشنواره متن فراخوان آن را صبح امروز منتشر کرد.

در متن این فراخوان آمده است: 


دهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، برگزار خواهد شد. این دوره از جشنواره دارای سه بخش اصلی است: موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران.

در بخش موسیقی دستگاهی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، سنتور، سهتار، عود،
قانون، کمانچه، نی؛ در بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای ابوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، گیتار کلاسیک،ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن؛ و در بخش موسیقی نواحی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی )سازهای خانوادۀ دوتار، تنبور،رباب، تار آذری، ساز عاشقی، بینجو، کمانچه، قیچک(، سازهای بادی )سازهای خانوادۀ نی، سرنا، کرنا، بالابان، نرمهنای، دوزله،
نیانبان، نیجفتی( و سازهای کوبهای )سازهای خانوادۀ دف، دایره، دهل، نقاره( به رقابت خواهند پرداخت.

( » الف « بخشهای موسیقی دستگاهی و کلاسیک در قالب سه گروه سنی 15 تا 18 ( » ب« ،) سال 19 تا 23 ( » ج« سال( و 24 تا 29
سال( برگزار خواهد شد. )متقاضیانی که سن آنان از 15 سال کمتر است نیز، در صورت آمادگی و تمایل، میتوانند آثار خود را برای
ارسال کنند.( در بخش موسیقی نواحی ایران، متقاضیان تا سقف سنی » الف « بررسی در گروه 29 سال مجاز به شرکت در جشنواره
هستند. تعیین ردههای سنی، در زیرمجموعه همین بازۀ سنی، در بخشهای مختلف این حوزه، متعاقباً اعلام خواهد شد.
همچنین، در دهمین دورۀ جشنوارۀ موسیقی جوان، در حوزۀ موسیقی دستگاهی، بخش ویژهای برای حفظ کل ردیف موسیقی ایرانی
در نظر گرفته شده است. در این بخش خوانندگان و نوازندگان سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی )تار، سنتور، سهتار، عود، قانون،
کمانچه، نی(، با سقف سنی 29 سال، مجاز به شرکت هستند. شرکتکنندگان باید حداقل به یکی از روایتهای معتبر و
شناختهشده از ردیف موسیقی ایرانی تسلط و احاطۀ کامل داشته باشند و بتوانند در تمامی دستگاهها و آوازهای موسیقی کلاسیک
ایرانی، بر اساس نظر هیئت داوران، به اجرای بداهه نیز بپردازند. شرط حضور در این بخش، پذیرفتهشدن در مرحلۀ نهای ی یکی از
بخشهای موسیقی دستگاهی در این دوره از جشنواره، و اعلام آمادگی در فرم ثبت نام، است؛ نفرات برگزیدۀ دورههای هفتم تا نهم
)نفرات اول تا سوم در بخشهای مختلف موسیقی دستگاهی( نیز میتوانند، با تکمیل فرم مندرج در همین فراخوان، آمادگی و
درخواست خود برای شرکت در این بخش را اعلام کنند.
جشنواره در دو مرحله برگزار خواهد شد. در مرحلۀ اول باید رپرتوا ر مشخصشده برای هر بخش به صورت تصویری ضبط و در موعد
مقرر )حداکثر تا 15 / 4 / 1395 ( به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شود. پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیئتهای داوری، از
منتخبین برای شرکت در مرحلۀ نهایی و اجرای صحنهای در جشنواره )شهریور 1395 ( دعوت به عمل خواهد آمد. در بخش موسیقی
دستگاهی، در مرحلۀ نهایی، شرکتکنندگان علاوه بر رپرتوا ر مشخصشده  بنا به نظر هیئت داوران  به اجرای بداهه نیز خواهند
پرداخت. در بخش موسیقی کلاسیک، حفظبود ن قطعات برای نوازندگان سازهای پیانو و گیتار الزامی است و برای نوازندگان سایر
سازها نیز اجرای کنسرتوها از حفظ دارای امتیاز محسوب خواهد شد. همچنین، در این بخش، در مرحلۀ اول، برای قطعاتی که نیاز به
همراه ی پیانو دارند، تعیی ن نوازندۀ همراهیکننده بر عهدۀ متقاضیان است.
2
بخش ویژه موسیقی دستگاهی )حفظ کل ردیف(
در این بخش خوانندگان و نوازندگان سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی )تار، سنتور، سهتار، عود، قانون، کمانچه، نی(، با سقف سنی
29 سال، مجاز به شرکت هستند. شرکتکنندگان باید حداقل به یکی از روایتهای معتبر و شناختهشده از ردیف موسیقی ایرانی
تسلط و احاطۀ کامل داشته باشند و بتوانند در تمامی دستگاهها و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی، بر اساس نظر هیئت داوران، به
اجرای بداهه نیز بپردازند. شرط حضور در این بخش پذیرفتهشدن در مرحلۀ نهای ی یکی از بخشهای موسیقی دستگاهی در این دوره
از جشنواره، و اعلام آمادگی در فرم ثبت نام، است؛ نفرات برگزیدۀ دورههای هفتم تا نهم )نفرات اول تا سوم در بخشهای مختلف
موسیقی دستگاهی( نیز میتوانند، با تکمیل فُرم مندرج در همین فراخوان، آمادگی و درخواست خود برای شرکت در این بخش را اعلام
کنند.
3
آواز
مرحلۀ اول: در این مرحله اجرای گوشههای منتخب از دستگاه سهگاه )درآمد، زابل، مویه/شکسته مویه، مخالف و مغلوب و فرود( و
دستگاه سهگاه( برای کلیۀ شرکتکنندگان در هر سه گروه سنی الزامی است. همچنین هر شرکتکننده ( » امان از این دل « تصنی ف
باید در حدود 3 دقیقه به اجرای آواز و تکخوانی بر اساس دستگاه یا آواز انتخاب ی خود بپردازد.
مرحلۀ نهایی: در این مرحله شرکتکنندگان به اجرای گوشههای اصلی و معمول )بین 4 تا 6 گوشۀ اصلی و معمول( از دستگاهها و
آوازهای مشخصشده و نیز یک تصنیف )به انتخاب شرکتکننده( در مایههای مورد نظر خواهند پرداخت. همچنین،
شرکتکنندگان ابیاتی از اشعار را، بر اساس نظر هیئت داوران، به صورت آوازی خواهند خواند.
گروه الف ) 15 تا 18 سال(: دستگاههای ماهور و شور.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(: دستگاههای ماهور، شور، همایون و آواز دشتی.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(: دستگاههای ماهور، شور، همایون، نوا، چهارگاه و آواز دشتی.
توجه: روایت خاصی از ردیف برای بخش آواز در نظر گرفته نشده است، امّا گوشهها باید بر اساس ساختار متعارفشان در قالب
دستگاهها و آوازها و با توجه به معیارهای زیباییشناختی موسیقی کلاسیک ایرانی اجرا شوند.
4
تار
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: منتخبی از گوشههای دستگاه ماهور )یکی از ردیفهای میرزا عبدالله، آقا حسینقلی یا موسی معروفی(: درآمد، دلکش،
خاوران، عراق )بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد ماهور )درویشخان( و رنگ سوم ماهور )درویشخان، مندرج در کتاب
مجموعه آثار درویشخان، ارشد تهماسبی(.
مرحلۀ نهایی: آواز بیات ترک )ردیف دورۀ عالی، علیاکبر شهنازی، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: چهارمضراب ابوعطا )ابوالحسن
صبا(، چهارمضراب ماهور )درویشخانصبا(، پیشدرآمد ابوعطا )حسین علیزاده، مندرج در کتاب دستور تار و سهتار، دورۀ
متوسطه(، رنگ ابوعطا )حسین علیزاده، مندرج در کتاب دستور تار و سهتار، دورۀ متوسطه(.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: آواز بیات اصفهان )یکی از ردیفهای میرزا عبدالله، آقا حسینقلی یا موسی معروفی، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی:
پیشدرآمد اصفهان )علیاکبر شهنازی( و راز و نیاز )حسین علیزاده، مندرج در جلد سوم ده قطعه برای تار(.
مرحلۀ نهایی: دستگاه شور )ردیف دورۀ عالی، علیاکبر شهنازی، بهطور کامل(؛ قطعۀ ضربی: شورانگیز )حسین علیزاده، مندرج در
جلد اول ده قطعه برای تار(.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: دستگاه چهارگاه )یکی از ردیفهای میرزا عبدالله، آقا حسینقلی یا موسی معروفی، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: رنگ ناز
)علینقی وزیری( و پیشدرآمد چهارگاه )علیاکبر شهنازی(.
مرحلۀ نهایی: دستگاه همایون )ردیف دورۀ عالی، علیاکبر شهنازی، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: دخترک ژولیده )از مبنای چهارگاه
علینقی وزیری( و چهارمضراب نوا )حسین علیزاده، مندرج در جلد چهارم ده قطعه برای تار(. ،» ر«
5
تنبک
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: اجرای آزاد الگوهای ریتمیک مختلف در اوزان 4 / 2 ، 4 / 3 ، 4 / 4 و 8 / 6 )هر کدام به مدت حداکثر 2 دقیقه(.
مرحلۀ نهایی: ) 1( بین 2 تا 3 دقیقه تکنوازی آزاد که میتواند بهصورت بداهه یا از پیش طراحیشده اجرا شود؛ ) 2( بین 2 تا 3 دقیقه
اجرا، بر اساس نظر هیئت داوران، مبتنی بر اوزان ساده و ترکیب ی معمول در موسیقی کلاسیک ایرانی؛ ) 3( همراهی با ساز ملودیک، بر
اساس نظر هیئت داوران.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: ) 1( اجرای آزاد الگوهای ریتمیک مختلف در اوزان 4 / 3 ، 4 / 6 ، 8 / 6 ، 8 / 5 و 8 / 7 )هر کدام در حدود 90 ثانیه(؛ ) 2 ( حدود
3 دقیقه تکنوازی آزاد که میتواند بهصورت بداهه یا از پیش طراحیشده اجرا شود.
مرحلۀ نهایی: ) 1 ( بین 3 تا 4 دقیقه تکنوازی آزاد که میتواند بهصورت بداهه یا از پیش طراحیشده اجرا شود؛ ) 2 ( اجرای اوزان ساده،
ترکیبی و لنگ و تبدیلهای خواستهشده، بر اساس نظر هیئت داوران؛ ) 3 ( همراهی با ساز ملودیک، بر اساس نظر هیئت داوران.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: ) 1( اجرای 3 قطعه: یک قطعه در وزن ساده، یک قطعه در وزن ترکیبی، یک قطعه در وزن لنگ و تبدیل آنها به یکدیگر بر
مبنای ضرب ثابت، در حدود 6 دقیقه؛ ) 2 ( حدود 4 دقیقه تکنوازی آزاد که میتواند بهصورت بداهه یا از پیش طراحیشده اجرا شود.
مرحلۀ نهایی: ) 1 ( بین 3 تا 5 دقیقه تکنوازی آزاد که میتواند بهصورت بداهه یا از پیش طراحیشده اجرا شود؛ ) 2( اجرای اوزان ساده،
ترکیبی، لنگ و تبدیل بین آنها، بر اساس نظر هیئت داوران؛ ) 3( ساخت و اجرای یک دور ریتمیک در اوزان 13 ، 16 یا 19 و توانایی
تحلیل ساختار و شمارش، تقطیع و گروهبندی واحدهای سازندۀ دور؛ ) 4 ( همراهی با ساز ملودیک، بر اساس نظر هیئت داوران.
توجه: در مرحلۀ نهایی، برای هر سه گروه سنی، تسلط بر شمارش الگوهای ریتمیک اجرایی الزامی است.
6
سنتور
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: منتخبی از گوشههای دستگاه سهگاه ) ردیف میرزا عبدالله یا ردیف صبا ( : درآمد، زابل، مویه، مخالف؛ دو قطعه از چهار
قطعۀ زیر انتخاب و اجرا شود: پیشدرآمد سهگاه ) درویشخان(، پیشزنگوله )ابوالحسن صبا(، جنگ )سهگاه، علیاکبر شهنازی(،
رنگ سهگاه )درویشخان(.
مرحلۀ نهایی: دستگاه سهگاه )از ردیف میرزا عبدالله یا ردیف صبا، بهطور کامل(؛ دو قطعه از چهار قطعۀ زیر انتخاب شود:
چهارمضراب مخالف سهگاه )پرویز مشکاتیان، مندرج در کتاب بیست قطعه(، زنگ شتر )ابوالحسن صبا(، پیشدرآمد سهگاه
)درویشخان(، رنگ دلگشا.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: منتخبی از گوشههای دستگاه ماهور )ردیف میرزا عبدالله یا ردیف صبا(: آواز یا گشایش، شکسته، عراق )بهطور کامل(؛ دو
قطعه از چهار قطعۀ زیر انتخاب و اجرا شود: پیشدرآمد ماهور )مرتضی نیداوود(، چهارمضراب ماهور )حبیب سماعی(، رنگ قهر و
آشتی )درویشخان(، شهرآشوب ماهور )ردیف موسی معروفی(.
مرحلۀ نهایی: دستگاههای ماهور و راستپنجگاه )از ردیف میرزا عبدالله یا ردیف صبا، بهطور کامل(؛ دو قطعه از چهار قطعۀ زیر
انتخاب شود: چهارمضراب ماهور )درویشخانصبا(، مقدمۀ ماهور )آقا حسینقلی، به روایت فرامرز پایور، مندرج در مجموعه قطعات
مجلسی(، پیشدرآمد ماهور )درویشخان(، رنگ راستپنجگاه )فرامرز پایور، مندرج در مجموعه پیشدرآمد و رنگ(.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: منتخبی از گوشههای دستگاه شور و متعلقات )ردیف میرزا عبدالله یا ردیف صبا(: رهاب یا رهاوی )شور(، حجاز )ابوعطا(،
جامهدران )بیات ترک(، عراق )افشاری(، درآمد کرد بیات؛ دو قطعه از چهار قطعۀ زیر انتخاب و اجرا شود: قطعۀ سروناز )بیات ترک،
پرویز مشکاتیان(، پیشدرآمد ابوعطا )درویشخان(، چهارمضراب ابوعطا )فرامرز پایور، مندرج در مجموعه سی قطعه(، ضرب اصول.
مرحلۀ نهایی: دستگاه نوا و دستگاه شور و متعلقات )از ردیف میرزا عبدالله یا ردیف صبا، بهطور کامل، همراه با ضربیها(؛ دو قطعه
از چهار قطعۀ زیر انتخاب شود: پیشدرآمد ابوعطا )رضا محجوبی(، رنگ ابوعطا )درویشخان(، قطعۀ سرانداز )بیات ترک، پرویز
مشکاتیان(، چهارمضراب شور )فرامرز پایور، مندرج در مجموعۀ سی قطعه(.
7
سهتار
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: منتخبی از گوشههای دستگاه ماهور )یکی از ردیفهای میرزا عبدالله، آقا حسینقلی یا موسی معروفی(: درآمد، دلکش،
خاوران، عراق )بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد ماهور )درویشخان( و رنگ سوم ماهور )درویشخان، مندرج در کتاب
مجموعه آثار درویشخان، ارشد تهماسبی(.
مرحلۀ نهایی: آواز ابوعطا )یکی از ردیفهای میرزا عبدالله، آقا حسینقلی یا موسی معروفی، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: چهارمضراب
ابوعطا )ابوالحسن صبا(، چهارمضراب ماهور )درویشخانصبا(، پیشدرآمد ابوعطا )حسین علیزاده، مندرج در کتاب دستور تار و
سهتار، دورۀ متوسطه(، رنگ ابوعطا )حسین علیزاده، مندرج در کتاب دستور تار و سهتار، دورۀ متوسطه(.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: آواز بیات اصفهان )یکی از ردیفهای میرزا عبدالله، آقا حسینقلی یا موسی معروفی، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی:
چهارمضراب بیات ترک )سعید هرمزی( و راز و نیاز )حسین علیزاده، مندرج در جلد سوم ده قطعه برای تار(.
مرحلۀ نهایی: دستگاه شور )یکی از ردیفهای میرزا عبدالله، آقا حسینقلی یا موسی معروفی، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی:
چهارمضراب اصفهان )احمد عبادی(،چهارمضراب حجاز )ابوالحسن صبا(، رنگ دشتی )حسین علیزاده، مندرج در کتاب دستور
تار و سهتار، دورۀ متوسطه( و پیشدرآمد افشاری )رضا محجوبی(.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: دستگاه چهارگاه )یکی از ردیفهای میرزا عبدالله، آقا حسینقلی یا موسی معروفی، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: رنگ
دوم ماهور )درویشخان، مندرج در کتاب مجموعه آثار درویشخان، ارشد تهماسبی( و چهارمضراب بیات ترک )ابوالحسن صبا(.
مرحلۀ نهایی: دستگاه راستپنجگاه )یکی از ردیفهای میرزا عبدالله، آقا حسینقلی یا موسی معروفی، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی:
چهارمضراب راستپنجگاه )حسین علیزاده، مندرج در جلد سوم ده قطعه برای تار(، سامانی )ابوالحسن صبا( و چهارمضراب بیات
ترک )حسین علیزاده، مندرج در جلد دوم ده قطعه برای تار(.
8
عود
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: منتخبی از گوشههای ردیف میرزا عبدالله(: درآمد و کرشمه، دلکش و چهارمضراب و فرود، ،» دو « دستگاه ماهور )از مبنای
راک هندی و صفیر راک؛ قطعۀ ضربی: پیشدرآمد ماهور )سعید هرمزی، مندرج در کتاب همساز(.
ردیف میرزا عبدالله(: درآمد و کرشمه، نغمۀ اول، سلمک، گلریز و ،» لا« مرحلۀ نهایی: منتخبی از گوشههای دستگاه شور )از مبنای
،» ر« مجلسافروز، عزال، شهناز؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد شور )ردیف دورۀ عالی، علیاکبر شهنازی( و چهارمضراب نوا )از مبنای
ابوالحسن صبا(.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
ردیف میرزا عبدالله(: چهارمضراب، درآمد اول، نغمه، نهفت، گوشت، ،» سُل « مرحلۀ اول: منتخبی از گوشههای دستگاه نوا )از مبنای
عشیران، خجسته؛ قطعات ضربی: قطعۀ نهفت )از مجموعۀ نوا، مرکبخوانی، پرویز مشکاتیان(.
ردیف میرزا عبدالله(: چهارمضراب، درآمد، زابل، مویه، ،» سی کُرُن « مرحلۀ نهایی: منتخبی از گوشههای دستگاه سهگاه )از مبنای
و عشاق )و نیز اجرای یک قطعۀ ضربی بداهه یا پیشساخته در عشاق(، بداههنوازی )» سُل « مخالف؛ جامهدران )اصفهان، از مبنای
قطعات ضربی: پیشدرآمد سهگاه )فرامرز پایور( و سامانی )ابوالحسن صبا(. ؛)» سی کُرُن « و فرود به درآمد سهگاه )از مبنای
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
ردیف میرزا عبدالله(: درآمد اول، پیشزنگوله و زنگوله، زابل و مویه، ،» دو « مرحلۀ اول: منتخبی از گوشههای دستگاه چهارگاه )از مبنای
قسمت اول حصار و پسحصار، قسمت سوم منصوری؛ قطعات ضربی: تصنیف هزار دستان )امیرجاهد، مندرج در مجموعۀ همساز(
و ضربی چهارگاه )رکنالدین مختاری، مندرج در کتاب مجموعهای از آثار رکنالدین مختاری، ارشد تهماسبی(.
مرحلۀ نهایی: منتخبی از دستگاهها و آوازها )ردیف میرزا عبدالله(. ) 1 درآمد، کرشمه با :)» دو « ( منتخبی از دستگاه چهارگاه )از مبنای
مویه، حصار )بهطور کامل، تمام قسمتها(؛) 2 درآمد و حجاز )ابوعطا(، درآمد و :)» لا« ( منتخبی از آوازهای شور )از مبنای شور
درآمد، :)» سُل « روحالارواح )بیات ترک(، درآمد و عراق )افشاری(، درآمد اول )بیات کرد(؛ منتخبی از دستگاه همایون )از مبنای
بیات ترک، مندرج در کتاب ردیف آوازی و تصانیف قدیمی به ( » همچو فرهاد « چکاوک، بیداد، شوشتری؛ قطعات ضربی: تصنیف
علینقی وزیری(. ،» دو « روایت عبدالله دوامی، فرامرز پایور( و دخترک ژولیده )از مبنای
9
قانون
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: منتخبی از گوشههای دستگاه ماهور ) ردیف میرزا عبدالله ( : درآمد، دلکش، خاوران و عراق )بهطور کامل(؛ قطعات ضربی:
پیشدرآمد ماهور ) درویشخان( و رنگ قهر و آشتی )درویشخان ( .
مرحلۀ نهایی: دستگاه ماهور و آواز ابوعطا )از ردیف میرزا عبدالله، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد ماهور )ملیحه سعیدی(،
چهارمضراب ماهور )درویشخانصبا(، چهارمضراب ابوعطا )ابوالحسن صبا(.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: آواز بیات اصفهان )از ردیف میرزا عبدالله، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد اصفهان )مرتضی نیداوود(،
چهارمضراب اصفهان )ابوالحسن صبا(، رنگ اصفهان )علیاکبر شهنازی(.
مرحلۀ نهایی: دستگاه همایون و آواز بیات اصفهان )از ردیف میرزا عبدالله، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: چهارمضراب باوی )ملیحه
سعیدی(، چکاوک )سیمین آقارضی(، رنگ همایون )علینقی وزیری(.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: دستگاه چهارگاه )از ردیف میرزا عبدالله، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد چهارگاه )سیمین آقارضی(،
چهارمضراب چهارگاه )حسین علیزاده(، دخترک ژولیده )علینقی وزیری(.
مرحلۀ نهایی: دستگاه شور و متعلقات )از ردیف میرزا عبدالله، بهطور کامل(؛ قطعات ضربی: خزان )حسین علیزاده(، چهارمضراب
افشاری )حسین علیزاده(، رنگ اصول )دستگاه شور(.
10
کمانچه
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
و شلخو. » ز من نگارم « مرحلۀ اول: منتخبی از دستگاه ماهور )ردیف میرزا عبدالله(: درآمد، خسروانی، دلکش؛ قطعات ضربی: تصنیف
بهار « مرحلۀ نهایی: منتخبی از آواز ابوعطا )ردیف میرزا عبدالله(: درآمد، حجاز، چهارپاره و تحریر بلبلی؛ قطعۀ ضربی: تصنیف
ابوعطا(؛ بین ( » دلکش 3 تا 5 دقیقه اجرای آزاد به انتخاب نوازنده.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
» ز من نگارم « مرحلۀ اول: منتخبی از دستگاه ماهور )ردیف میرزا عبدالله(: درآمد، خاوران، شکسته یا نیریز؛ قطعات ضربی: تصنیف
و رنگ قهر و آشتی )درویشخان(.
مرحلۀ نهایی: منتخبی از آواز بیات اصفهان )ردیف میرزا عبدالله(: درآمد، بیات راجه، سوز و گداز، نغمه؛ قطعات ضربی: قطعۀ
اردشیر کامکار، مندرج در کتاب بر تارک سپیده(، قطعه در بیات اصفهان )بر اساس اجرای علیاصغر بهاری، مندرج در کتاب ( » بیداد «
آثاری از استاد بهاری، نگارش مهدی آذرسینا، انتشارات سروش، 1373 ، صفحات 42 - 45 (؛ بین 3 تا 5 دقیقه اجرای آزاد به انتخاب
نوازنده.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: منتخبی از دستگاه ماهور )ردیف میرزا عبدالله(: درآمد، حصار، عراق )بهطور کامل(، راک هندی؛ قطعات ضربی: تصنیف
و رنگ ماهور )درویشخان، مندرج در کتاب چهارم ویلن هنرستان(. » ز من نگارم «
مرحلۀ نهایی: منتخبی از دستگاه چهارگاه )ردیف میرزا عبدالله(: درآمد چهارم، زابل، حصار )قسمتهای دوم و سوم(، حدی و رجز،
اردشیر کامکار، مندرج در کتاب بر تارک ( » البرز « منصوری )قسمت سوم(؛ قطعات ضربی: رنگ لزگی )ردیف میرزا عبدالله(، قطعۀ
سپیده(؛ بین 3 تا 5 دقیقه اجرای آزاد به انتخاب نوازنده.
11
نی
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
یکی از ردیفهای صبا، دوامی، کریمی یا میرزا عبدالله(: درآمد، ،» سُل « مرحلۀ اول: منتخبی از آواز بیات اصفهان )چپ کوک، از مبنای
بیات راجه، اوج/عشاق، سوزوگداز، نغمه؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد اصفهان )رضا محجوبی، مندرج در شیوۀ نینوازی، محمدعلی
کیانینژاد( و رنگ اصفهان )درویشخان(.
مرحلۀ نهایی: منتخبی از دستگاه همایون )چپ کوک، یکی از ردیفهای صبا، دوامی، کریمی یا میرزا عبدالله(: درآمد، چکاوک،
بیداد، لیلی و مجنون، بختیاری با مؤالف؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد همایون )حسن کسائی( و رنگ همایون )درویشخان(.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: منتخبی از آواز ابوعطا )چپ کوک، یکی از ردیفهای صبا، دوامی، کریمی یا میرزا عبدالله(: درآمد، سیخی، حجاز،
چهارپاره، گبری، خسرو و شیرین؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد ابوعطا )چپ کوک، فرامرز پایور( و رنگ ابوعطا )چپ کوک، فرامرز پایور(.
مرحلۀ نهایی: منتخبی از دستگاه شور )چپ کوک، یکی از ردیفهای صبا، دوامی، کریمی یا میرزا عبدالله(: درآمد خارا، سلمک،
قرچه، رضوی، حسینی، دوبیتی، حزین و فرود؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد شور )ردیف دورۀ عالی، علیاکبر شهنازی( و رنگ شور
)علیاکبر شهنازی(.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: منتخبی از آواز افشاری )راست کوک، یکی از ردیفهای صبا، دوامی، کریمی یا میرزا عبدالله(: درآمد، جامهدران، قرائی،
نکنم اگر « صدری، رهاب، مثنوی؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد افشاری )رضا محجوبی(، رنگ افشاری )درویشخان( و تصنیف
عارف قزوینی(. ( » چاره
مرحلۀ نهایی: منتخبی از دستگاه نوا )چپ کوک، یکی از ردیفهای صبا، دوامی، کریمی یا میرزا عبدالله(: درآمد، گردانیه، نغمه،
نیشابورک، نهفت، نیریز، تخت طاقدیس، شاهختائی؛ قطعات ضربی: پیشدرآمد نوا )حسن کسائی(، رنگ نوا )شهرآشوب، از ردیف(
نهفت(. ( » الا ای پیر فرزانه « و تصنیف
12
ابوا
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: تمامی قطعات زیر اجرا شود.
1. Gustav Adolf Hinke, Etudes, No.5, 9, 10, 44; 2. Guy Lacour, Etudes, No.24; 3. Ludwig Wiedemann, Rondo, No.30.
مرحلۀ نهایی: یکی از دو قطعۀ زیر برای اجرا انتخاب شود.
1. Tomaso Albinoni, Concerto in B Major; 2. Tomaso Albinoni, Concerto in D Major.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: تمامی قطعات زیر اجرا شود.
1. Franz Thaddäus Blatt, Etudes, No.3, 4; 2. Georg Wichtl, Etudes, No.37; 3. Carl Baermann, Etudes, No.34; 4. Franz Wilhelm Ferling, 48 Studies for Oboe, Op.31, No.14; 5. Ernst Krenek, Sonatina for Solo Oboe.
مرحلۀ نهایی: تمامی قطعات زیر اجرا شود.
1. Vincenzo Bellini, Oboe Concerto; 2. Joseph Haydn, Oboe Concerto in C Major (1st & 2nd Movements).
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: تمامی قطعات زیر اجرا شود.
1. Franz Thaddäus Blatt, Etudes, No.2 (Allegro Moderato); 2. Franz Wilhelm Ferling, 48 Studies for Oboe, Op.31, No.3, 4; 3. Benjamin Britten, Six Metamorphoses after Ovid, Op.49, No.1, 2, 4.
مرحلۀ نهایی: تمامی قطعات زیر اجرا شود.
1. Wolfgang Amadeus Mozart, Oboe Concerto in C Major (1st & 2nd Movements); 2. Johann Nepomuk Hummel, Adagio and Variations for Oboe and Orchestra, Op.102.
13
پیانو
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: یک گزینه از بند 1 و نیز یک گزینه از بند 2 انتخاب و اجرا شود.
1. Carl Czerny, The School of Velocity, Op.299. No.31 OR No.40.
2. Johann Sebastian Bach, Das wohltemperierte Klavier I, Prelude and Fugue No.15 in G Major OR Das wohltemperierte Klavier II, Prelude and Fugue No.2 in c minor.
مرحلۀ نهایی: یکی از چهار گزینه زیر انتخاب و اجرا شود.
1. Claude Debussy, Arabesque No. 2 in G Major; 2. Aram Khachaturian, Toccata; 3. Béla Bartók, Allegro Barbaro; 4. Dmitri Shostakovich, Three Fantastic Dances.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: یک گزینه از بند 1 و نیز یک گزینه از بند 2 انتخاب و اجرا شود.
1. Franz Liszt, 3 Études de concert, S.144, No.2 (La leggierezza in f minor) OR No.3 (un sospiro in Db Major).
2. Johann Sebastian Bach, Das wohltemperierte Klavier I, Prelude and Fugue No.17 in Ab Major OR Das wohltemperierte Klavier I, Prelude and Fugue No.3 in C# Major.
مرحلۀ نهایی: یکی از دو گزینه زیر انتخاب و اجرا شود.
1. Maurice Ravel, Sonatine; 2. Claude Debussy, Images (First Book), Reflets Dans L'eau, Hommage à Rameau, Mouvement.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: یک گزینه از بند 1 و نیز یک گزینه از بند 2 انتخاب و اجرا شود.
1. Frédéric Chopin, Etudes, Op.10, No.8 in F Major OR Etudes, Op.25, No.5 in e minor.
2. Johann Sebastian Bach, Das wohltemperierte Klavier I, Prelude and Fugue No.19 in A Major OR Das wohltemperierte Klavier II, Prelude and Fugue No.14 in f# minor.
مرحلۀ نهایی: یکی از دو گزینه زیر انتخاب و اجرا شود.
1. Alban Berg, Sonata, Op.1; 2. Sergey Prokofiev, Sonata No.3, Op.28, in a minor.
14
ترومبون
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول:
Carl Maria von Weber, Romance
مرحلۀ نهایی:
Ferdinand David, Trombone Concertino, Op.4, 1st Movement
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول:
Nikolai Rimsky-Korsakov, Trombone Concerto
مرحلۀ نهایی:
Nikolai Rimsky-Korsakov, Trombone Concerto
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول:
Ferdinand David, Trombone Concertino, Op.4
مرحلۀ نهایی:
Ferdinand David, Trombone Concertino, Op.4
15
ترومپت
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: اجرای قطعۀ اول الزامی است؛ یک قطعه از بین قطعات 2 و 3 انتخاب و اجرا شود.
1. Rene Louthe, Concertino; 2. H. A. Vandercook, Lilacs Polka; 3. Harry Hartley, Gaiety Polka.
مرحلۀ نهایی: اجرای هر سه قطعه الزامی است.
1. Rene Louthe, Concertino; 2. H. A. Vandercook, Lilacs Polka; 3. Harry Hartley, Gaiety Polka.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: اجرای قطعۀ اول الزامی است؛ یک قطعه از بین قطعات 2 و 3 انتخاب و اجرا شود.
1. Bernard Fitzgerald, Call; 2. Alexander Goedicke, Concert Etude; 3. Johann Sebastian Bach, Arioso.
مرحلۀ نهایی: اجرای هر سه قطعه الزامی است.
1. Bernard Fitzgerald, Call; 2. Alexander Goedicke, Concert Etude; 3. Johann Sebastian Bach, Arioso.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: اجرای هر سه قطعه الزامی است.
1. Jean-Baptiste Arban, Fantaisie and Variations on The Carnival of Venice; 2. Johann Sebastian Bach, Arioso; 3. Joseph Haydn, Trumpet Concerto.
مرحلۀ نهایی: اجرای هر سه قطعه الزامی است.
1. Jean-Baptiste Arban, Fantaisie and Variations on The Carnival of Venice; 2. Johann Sebastian Bach, Arioso; 3. Joseph Haydn, Trumpet Concerto.
16
فلوت
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول:
Claude Debussy, Syrinx
مرحلۀ نهایی:
Franz Danzi, Concerto No.2 in d minor, Op.31 (Allegro)
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول:
Eugène Joseph Bozza, Image, Op.38
مرحلۀ نهایی:
François Devienne, Concerto No.7 in e minor (Allegro)
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول:
Robert Muczynski, Three Preludes, Op.18 (II, Andante molto & III, Allegro molto)
مرحلۀ نهایی:
Carl Reinecke, Concerto in D Major, Op.283 (Allegro molto moderato)
17
کلارینت
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: از هر کتاب یک قطعه به انتخاب نوازنده اجرا شود.
1. Franz Wilhelm Ferling, 144 Preludes; 2. Ernesto Cavallini, Douze Etudes.
قطعات شمارۀ « : مرحلۀ نهایی 1 و 2 قطعات شمارۀ « یا » 3 و 4 بهطور کامل، اجرا شود. ،»
1. Carl Stamitz, Clarinet Concerto No.3 in Bb Major; 2. Carl Maria von Weber, Concertino in Eb Major; 3. Carl Stamitz, Clarinet Concerto No.1 in F Major; 4. Carl Maria von Weber, Variations.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: از هر کتاب یک قطعه به انتخاب نوازنده اجرا شود.
1. Agostino Gabucci, Caprices; 2. Vincenzo Gambaro, Caprices.
مرحلۀ نهایی: دو قطعه از پنج قطعۀ زیر برای اجرا انتخاب شود.
1. Carl Maria von Weber, Introduction, Theme and Variations; 2. Carl Maria von Weber, Clarinet Concerto No.1 (1st Movement); 3. Carl Maria von Weber, Clarinet Concerto No.2 (1st Movement); 4. Wolfgang Amadeus Mozart, Clarinet Concerto (1st Movement); 5. Carl Maria von Weber, Grand Duo Concertant (Finale).
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: یک قطعه از بند 1 انتخاب شود و بند 2 بهطور کامل اجرا شود.
1. Johann Sebastian Bach, Partita Sonata for Solo Clarinet; 2. Igor Stravinsky, Three Pieces for Clarinet Solo.
مرحلۀ نهایی: دو قطعه از پنج قطعۀ زیر، بهطور کامل، برای اجرا انتخاب شود.
1. Robert Schumann, Fantasiestücke, Op.73; 2. Henri Tomasi, Introduction and Dance; 3. Paul Hindemith, Clarinet Sonata; 4. Francis Poulenc, Clarinet Sonata; 5. Claude Debussy, Première rhapsodie.
18
گیتار
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: قطعۀ الزامی: Fernando Sor. Study, No.20 ؛ همچنین یکی از سه قطعۀ زیر انتخاب و اجرا شود:
1. Heitor Villa-Lobos, Prelude No.4; 2. Manuel de Falla, Danza del molinero; 3. Joaquin Rodrigo, En los trigales.
مرحلۀ نهایی: یکی از قطعات انتخابی معرفیشده در مرحلۀ اول به اضافۀ یک قطعۀ اختیاری، از رپرتوار متعارف گیتار کلاسیک،
بهگونهای که زمان کل اجرا از 12 دقیقه بیشتر نشود.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول: قطعۀ الزامی: Heitor Villa-Lobos. Study, No.3 ؛ همچنین یکی از سه قطعۀ زیر انتخاب و اجرا شود:
1. Leo Brouwer, Elogio de la Danza; 2. Angelo Gilardino, Study 23; 3. Mario Castelnuovo-Tedesco, Tarantella.
مرحلۀ نهایی: یکی از قطعات انتخابی معرفیشده در مرحلۀ اول به اضافۀ یک قطعۀ اختیاری، از رپرتوار متعارف گیتار کلاسیک،
بهگونهای که زمان کل اجرا از 12 دقیقه بیشتر نشود.
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول: قطعۀ الزامی: Angelo Gilardino, Study 31 ؛ همچنین یکی از سه قطعۀ زیر انتخاب و اجرا شود:
1. Dionisio Aguado, Rondo in D; 2. Joaquin Rodrigo, Fandango; 3. Manuel Maria Ponce, Sonata Romantica IV.
مرحلۀ نهایی: یکی از قطعات انتخابی معرفیشده در مرحلۀ اول به اضافۀ یک قطعۀ اختیاری، از رپرتوار متعارف گیتار کلاسیک،
بهگونهای که زمان کل اجرا از 15 دقیقه بیشتر نشود.
19
ویلن
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول: قطعۀ زیر )بدون برگشت( اجرا شود.
Johann Sebastian Bach, Violin Partita No. 2, Sarabande & Gigue
مرحلۀ نهایی: یک کنسرتو و یک سونات از چهار گزینۀ زیر انتخاب شود.
1. Wolfgang Amadeus Mozart, Violin Concerto No.4; 2. Jean-Marie Leclair, Violin Sonata in D Major, Op.9, No.3 (1st & 2nd Movements); 3. Antonín Dvořák, Sonatina, Op.100 (2nd & 4th Movements); 4. Johann Sebastian Bach, Violin Concerto in a minor (3rd Movement).
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول:
Johann Sebastian Bach, Violin Sonata No.1 in g minor (1st Movement, Adagio)
مرحلۀ نهایی: یکی از گزینههای 1 یا 2 )یک کنسرتو( و نیز یکی از گزینههای 3 یا 4 انتخاب شود.
1. Wolfgang Amadeus Mozart, Violin Concerto No.1 in Bb Major, K.207 (1st Movement); 2. Dmitry Kabalevsky, Violin Concerto in C Major, Op.48 (1st Movement); 3. Pugnani-Kreisler, Prelude and Allegro in e minor; 4. Ludwig van Beethoven, Violin Sonata No.5, Op.24 (1st Movement, Allegro: "Spring”).
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول:
Johann Sebastian Bach, Violin Sonata No. 1 in g minor (2nd Movement, Fugue)
مرحلۀ نهایی: یکی از سه کنسرتوی زیر به اضافۀ یکی از کاپریسهای پاگانینی انتخاب شود.
1. Felix Mendelssohn, Violin Concerto, Op.64 (1st Movement); 2. Samuel Barber, Violin Concerto in G major, Op.14 (1st Movement); 3. Ludwig van Beethoven, Violin Concerto in D Major, Op.61 (1st Movement); 4. Niccolò Paganini, One of the 24 Caprices.
20
ویلنسل
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول:
Johann Sebastian Bach, Cello Suite No.2, Prelude
مرحلۀ نهایی:
Georg Goltermann, Capriccio, Op.24
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول:
Johann Sebastian Bach, Cello Suite No.3, Prelude
مرحلۀ نهایی:
Johann Christian Bach, Concerto in c minor (All Movements)
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول:
Johann Sebastian Bach, Cello Suite No.5, Prelude
مرحلۀ نهایی:
David Popper, Hungarian Rhapsody, Op.68
21
ویولا
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول:
Bach, Suite No.1, Prelude
مرحلۀ نهایی: یکی از گزینههای 1 یا 2 به اضافۀ یکی از گزینههای 3 یا 4 انتخاب شود.
1. Carl Friedrich Zelter, Viola Concerto in Eb Major (1st Movement); 2. Ivan Handoshkin, Viola Concerto in C Major (1st Movement); 3. Johann Nepomuk Hummel, Fantasie for Viola and Orchestra; 4. Alexander Glasunow (Aleksandr Glazunov), Elegy, Op. 44.
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول:
Johann Sebastian Bach, Suite No.3 (Prelude & Sarabande & Gigue)
مرحلۀ نهایی: یکی از گزینههای 1 یا 2 به اضافۀ یکی از گزینههای 3 یا 4 انتخاب شود.
1. Anton Stamitz, Concerto No.4 in D Major for Viola and Strings (1st Movement); 2. Franz Anton Hoffmeister, Viola Concerto in Bb Major (1st Movement); 3. Gabriel Faure, Elegy, Op.24; 4. Franz Schubert, Arpeggione Sonata (1st Movement).
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول:
Max Reger, Viola Suite No.1 in g minor (1st & 2nd Movements)
مرحلۀ نهایی: یکی از گزینههای 1 یا 2 به اضافۀ یکی از گزینههای 3 یا 4 انتخاب شود.
1. Johann Baptist Vahnal, Concerto in F major (1st Movement); 2. Carl Stamitz, Viola Concerto in D Major (1st Movement with Cadenza); 3. Robert Schumann, Märchenbilder, Op.113, 3rd & 4th Pieces (Rasch, mit springendem Bogen & Langsam, mit melancholischem Ausdruck); 4. Carl Maria von Weber, Theme and Variations in C Major.
22
هورن
گروه الف ) 15 تا 18 سال(
مرحلۀ اول:
Marcel Boucard, Legende Rustique Cor
مرحلۀ نهایی:
Malcolm Arnold, Fantasy for Horn
Camille Saint-Saens, Concert Piece, Op.94
گروه ب ) 19 تا 23 سال(
مرحلۀ اول:
Wolfgang Amadeus Mozart, Concerto No.3 in Eb Major
مرحلۀ نهایی:
Robert Schumann, Adagio and Allegro, Op. 70
گروه ج ) 24 تا 29 سال(
مرحلۀ اول:
Franz Strauss, Concerto, Op.8
مرحلۀ نهایی:
Richard Strauss, Concerto for Horn, No.1, Op.11
23
بخش موسیقی نواحی ایران
کلیۀ شرکتکنندگان در این بخش باید به اجرای قطعاتی مبتنی بر سنت موسیقایی منطقۀ مورد نظر بپردازند. برای مرحلۀ اول باید یک
فایل تصویری در حدود پنج دقیقه ضبط و در موعد مقرر )حداکثر تا 15 / 4 / 1395 ( به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شود. پس از بررسی و
ارزیابی آثار، از منتخبین برای اجرای صحنهای و حضور در جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد. در هر دو مرحله لازم است اجرای آثار
مبتنی بر سنت موسیقایی منطقۀ مورد نظر باشد.
1 . آوازهای سنتی نواحی مختلف ایران
2 . سازهای زهی نواحی ایران )سازهای خانوادۀ دوتار، تنبور، رباب، تار آذری، ساز عاشقی، بینجو، کمانچه، قیچک(
3 . سازهای بادی نواحی ایران )سازهای خانوادۀ نی، سرنا، کرنا، بالابان، نرمهنای، دوزله، نیانبان، نیجفتی(
4 . سازهای کوبهای نواحی ایران )سازهای خانوادۀ نقاره، دف، دایره، دهل(
سقف سنی برای شرکتکنندگان در این بخش تا 29 سال )متولدین سال 1366 به بعد( است. جزئیات گروهبندی سنی، پس از
دریافت و طبقهبندی آثار توسط دبیرخانۀ جشنواره اعلام خواهد شد.
توجه: متقاضیان شرکت در این بخش باید حداکثر تا 15 / 2 / 1395 از طریق تکمیل فرم پیشثبتنا م مندرج در همین فراخوان،
آمادگی و تمایل خود برای شرکت در بخش موسیقی نواحی را اعلام کنند. همچنین، تکمیل فرم درخواست شرکت در دهمین جشنوارۀ
ملی موسیقی جوان همزمان با ارسال آثار تصویری )برای مرحلۀ اول( تا 15 / 4 / 1395 الزامی است.
24
شرایط شرکتکنندگان
شرایط سنی
بخشهای موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک
• گروه سنی الف: 15 تا 18 سال )متولدین سالهای 1377 تا 1380 )
• گروه سنی ب: 19 تا 23 سال )متولدین سالهای 1372 تا 1376 )
• گروه سنی ج: 24 تا 29 سال )متولدین سالهای 1366 تا 1371 )
تبصره: متقاضیانی که سن آنان از 15 سال کمتر است نیز، در صورت آمادگی و تمایل، میتوانند آثار خود را برای بررسی در گروه سنی
با اجرای موارد مندرج در فراخوان ذیل همین گروه سنی، ارسال کنند. ،» الف «
بخش موسیقی نواحی ایران
متولدین سال 1366 به بعد میتوانند در این بخش شرکت کنند. جزئیات گروهبندی سنی شرکتکنندگان مرحلۀ نهایی، در همین
بازۀ سنی، متعاقباً  پس از دریافت و طبقهبندی آثار توسط دبیرخانۀ جشنواره  اعلام خواهد شد.
بخش ویژه موسیقی دستگاهی
متولدین سال 1366 به بعد، که واجد شرایط مندرج در همین فراخوان باشند، میتوانند در این بخش شرکت کنند.
مدارک مورد نیاز
• تکمیل فرم درخواست شرکت در دهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان
• تصویر کارت ملی و تصویر صفحۀ اول شناسنامه
• دو قطعه عکس رنگی 4 × 3 پشتنویسیشده و جدید
• لوح فشردۀ تصویری ) VCD یا DVD یا Flash Memory ( با کیفیت مطلوب و بدون افکت صوتی و تزئینات استودیویی،
در سه نسخه
تذکر مهم: داوطلبان محترم لازم است که در آغا ز فیلم ارسالی با نمای واضح از صورت، نام و نامخانوادگی خود را رو به دوربین اعلام
کنند. همچنین، مسئولیت کنتر ل صح ت ضبط و قابلپخشبودن فایل ارسالی، در قالب فُرمتهای متعارف، با متقاضیان است و در
صورت خواندهنشدن آثار ارسالی توسط دستگاههای معمول و رایانه، آثار مذکور مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
25
نکات
• مهلت پذیرش آثار در مرحلۀ اول )به صورت حضوری یا از طریق پست( حداکثر تا تاریخ 15 / 4 / 1395 است.
• مرحلۀ نهایی )اجرای صحنهای( در شهریور ماه 1395 برگزار خواهد شد.
• تکمیل و ارسال فرم درخواست تعهدی برای دبیرخانه در خصوص دعوت از متقاضی ایجاد نمیکند.
• مدارک ارسالی در دبیرخانۀ جشنواره محفوظ است و مسترد نمیشود.
• به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمیشود.
دبیرخانۀ جشنواره با شماره تلفنهای 66721170 و 88906080 آمادۀ پاسخگویی به سؤالات متقاضیا ن شرکت در جشنواره است.
نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، جنب تالار وحدت، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد
اسلامی، طبقۀ پنجم ساختمان رودکی، کد پستی 1133914934
هرگونه اطلاعرسانی تکمیلی در خصوص جشنواره تنها از طریق پایگاه رسمی جشنواره به نشانی www.nay.ir و
www.javanmusicfestival.com اعلام خواهد شد و مسئولیت پیگیری اخبار و اطلاعات این پایگاه برعهدۀ متقاضیان
است.
26
فرم پیشثبتنام )بخش موسیقی نواحی ایران(
دهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان
نام: نام خانوادگی: تاریخ تولد: / /
□ مرد □ محل تولد: کد ملی: جنسیت: زن
محل الصاق
عکس
□ متقاض ی شرکت در بخش موسیقی نواحی ایران با ساز تخصصی .................................. بخش آواز
نام و مشخصات قطعاتی که متعاقباً )حداکثر تا 15 / 4 / 1395 ( در لوح فشردۀ تصویری ارسال خواهد شد:
نشانی متقاضی استان: شهرستان:
خیابان: کوچه: پلاک:
کد پستی: تلفن ثابت: تلفن همراه:
نشانی پست الکترونیکی: امضاء متقاضی:
این فرم باید حداکثر تا تاریخ 15 / 2 / 1395 تکمیل و به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شود.
27
فرم درخواست شرکت در دهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان ) 1395 )
نام: نام خانوادگی: تاریخ تولد: / /
□ مرد □ محل تولد: کد ملی: جنسیت: زن
□ ج □ ب □ گروه سنی: الف
محل الصاق
عکس
□ ) بخش ویژه موسیقی دستگاهی )حفظ کل ردیف □ متقاض ی شرکت در بخش موسیقی دستگاهی ایران
□ بخش موسیقی کلاسیک □ بخش موسیقی نواحی ایران
- □ نام ساز تخصصی: ........................ بخش آواز
اینجانب اعلام مینماید قطعات اجرا شده در لوح فشرده بر اساس مندرجات تعیین شده در فراخوان برای گروه سنی اینجانب
است. نام و مشخصات قطعات اجرا شده در لوح فشردۀ پیوست:
نشانی متقاضی استان: شهرستان:
خیابان: کوچه: پلاک:
کد پستی: تلفن ثابت: تلفن همراه:
نشانی پست الکترونیکی: امضاء متقاضی: 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: