انتشار: ۱۷:۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
به دنبال حضور سالار عقیلی در یکی از شبکه های تلویزیونی خارج از کشور ،صبح امروز کمیته نظارت بر جشنواره سی و یکم موسیقی فجر این خواننده را از حضور در جشنواره حذف کرد. همزمان با این اتفاق حسین نوش آبادی نیز در نشست امروز خود به این اتفاق واکنش نشان داد و از قوانین ارشاد در زمینه مراودات هنرمندان با برخی شبکه های خارج از کشور سخن گفت.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، حمیدرضا نوربخش مدیر جشنواره موسیقی سی و یکم فجر درباره حذف سالار عقیلی از این دوره گفت: این تصمیم از سوی  کمیته نظارت صورت گرفته که آقای عقیلی در این دوره حضور نداشته باشند.

وی درباره نقش کمیته نظارت افزود: ما امسال در ستاد برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر کمیته های مختلفی را طراحی کردیم که کارهای هماهنگی جشنواره را انجام می‌دهند. کمیته نظارت نیز یکی از اینهاست که با هماهنگی با مراجع ذیصلاح نسبت به صدور مجوزها و استعلام ها و نظارت قبل و بعد از اجرا اقدامات لازم را انجام می‌دهد و بر اساس استعلام ها گروه‌ها در جدول جشنواره قرار می‌گیرد.

به گزارش تابناک فرهنگی ، همزمان با برگزاری نشست خبری جشنواره موسیقی فجر، حسین نوش آبادی سخنگوی وزیر ارشاد نیز در جلسه امروز خود با خبرنگاران عنوان کرده که حضور خواننده مشهور سنتی کشور در یک شبکه ماهواره‌ای صهیونیستی باعث شگفتی همه شد و دلایل آن در دست بررسی است، البته این کار به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی افزود: متأسفانه تخلفی صورت گرفته اما هنوز درباره حضور یا عدم حضور سالار عقیلی در جشنواره موسیقی فجر و یا محدودیت فعالیت وی تصمیم‌گیری نشده است. باید موضوع بررسی شود و بعید است که وزیر ارشاد نسبت به این امر واکنش سریع نشان دهد.

نوش‌آبادی درباره همکاری هنرمندان با رسانه‌های معاند نظام و قوانین ارشاد گفت: مقررات اجازه نمی‌دهد فردی با یک شبکه معاند نظام همکاری کند و فرقی نمی‌کند که در قالب سفارش، حضور، ارسال عکس و فیلم ارتباط داشته باشد.

وی افزود: موضوع تخلفات بررسی می‌شود اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد آسیب‌شناسی این موضوع است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: