انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
«منتقدين هتاك نيستند....پشت استاد شجريان سنگر نگيريد... هنرمندها را به جان هم نيندازيد... خانه ى موسيقى هر روز در حال رسانه اى كردن نقدهايش به معترضين است اما در مقابل، از حرف زدن منتقدين در رسانه ها ناراحت است و مى گويد مشكلات بايد در خود خانه حل شود. امروز هم كه منتقدين را به عنوان هتاك معرفى كرده و تهديد به شكايت مى كند.»
به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، اینها بخشی از یادداشت علی قمصری  در واکنش به خانه موسیقی است که برای تابناک فرهنگی ارسال شده و متن کامل آن در ادامه می آید. علی قمصری در این یادداشت آورده است:

منتقدين هتاك نيستند....پشت استاد شجريان سنگر نگيريد... هنرمندها را به جان هم نيندازيد... خانه ى موسيقى هر روز در حال رسانه اى كردن نقدهايش به معترضين است اما در مقابل، از حرف زدن منتقدين در رسانه ها ناراحت است و مى گويد مشكلات بايد در خود خانه حل شود. امروز هم كه منتقدين را به عنوان هتاك معرفى كرده و تهديد به شكايت مى كند.

خيلى دردناك است. منتقدين ، مى پرسند تكليف مال باختگان تعاونى مسكن خانه ى موسيقى چيست؟ مسئولينى كه طبق اساسنامه ى رسمى خودشان ، فعاليتشان غير قانونى است، در اين چند سال غير از برگزارى مجلس ترحيم ، چه كارى براى موسيقى انجام داده اند؟ آيا حضورشان را كسى احساس كرده؟ چرا خانه ، حتى متن استعفاى استاد عليزاده را در سايتش قرار نداد؟ انحلال كانون سازسازان، برخورد سليقه اى با هنرمندان و ياركشى كردن و دوقطبى كردن فضاى موسيقى و به جان هم انداختن هنرمندانى كه امروز بيش از هر زمانى نياز به آرامش درونى دارند ، چه دستاوردى دارد؟ چرا اين روزها به يك باره ياد استاد شجريان افتادند و از سرمايه ى بزرگ اعتبار ايشان خرج مى كنند؟
 
قبل از رسانه اى كردن نقدها، منتقدين با نامه هايى رسمى ، مديران خانه ى موسيقى را دعوت به گفت و گو كردند، دعوت ها بى پاسخ ماند و خانه ى موسيقى يكى از نامه هاى منتقدين، كه هركدام جزو موزيسينهاى برجسته هستند را با عنوان "نامه ى تعدادى هنرجو" در سايتش بازتاب داد.سپس در زمانى كه خود را تحت فشار ديد، بدون رعايت آداب برگزارى جلسه ى نقد و بدون توجه به مسير درست و اخلاقى كه منتقدين طى كرده بودند، در رسانه ها روزى را به عنوان "جلسه ى نقد از خانه" اعلام كرد.  با خواندن چند متن منتقدين و چند متن مسئولين خانه ، هر مخاطبى آنقدر آگاه است كه به ميزان صداقت و پاكى نيت، واقف شود.من با وجود اينكه هيچ وقت عضو خانه نبودم و نخواهم بود، اعتراضم را بلند اعلام مى كنم. شايد صداى هنرمندانى كه در شهرهاى مختلف با مشكلات دست به گريبان هستند از اين طريق شنيده شود. اينجا اعلام مى كنم كه در مقابل تهديدهاى مسئولين خانه به برخورد قانونى ، ترسى ندارم و هر بهايى را به تنهايى پرداخت مى كنم.

در مقابل از منتقدين خواهش مى كنم كه با مخاطب قرار دادن استاد شجريان تبديل به مهره ى بازى طراحى شده نشوند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • ناشناس
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
0
1
اقای نوربخش فکر میکرد جشنواره فجر فرصتی برای رهایی از فشار منتقدان است اما با چیزی که ما میبینیم همین جشنواره هم دلیل محکم دیگری بر لزوم تلاش برای رها کردن خانه موسیقی از دست این گروه خاص خواهد شد.