انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علی‌رغم افزایش 14 درصدی بودجه عمومی دولت در سال 95، بودجه حوزه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 78 درصد افزایش یافته است.
به گزارش تابناک فرهنگی، علی‌اصغر کاراندیش با تاکید بر اینکه اگر این باور ایجاد شود که فرهنگ زیربنای توسعه پایدار و بحث‌های اقتصادی و سیاسی است، آن وقت توجه ویژه‌ای به فرهنگ خواهد شد، ادامه داد: ممکن است نتیجه فرهنگ دیربازده باشد اما اساسی است. به همین دلیل این باور در حال حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجوددارد و امیدوارم با پیگیری‌هایی که در برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت ایجاد می‌کنیم این تفکر را در حوزه‌های مختلف نهادینه کنیم.

وی که در مراسم افتتاح تالار «قشقایی» مجموعه تئاتر شهر سخن می‌گفت به لایحه بودجه‌ای که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده اشاره و اظهار کرد: بودجه معاونت هنری در سال 95 ، 78 درصد افزایش یافته است در حالی که بودجه عمومی دولت نسبت به سال 94 فقط 14 درصد افزایش داشت.

او گفت: در این بین 82 درصد بودجه هنرهای نمایشی، 51 درصد بودجه هنرهای تجسمی، 74 درصد بودجه موسیقی ملی، 40 درصد بودجه سینما و 40 درصد بودجه نشریات افزایش یافته است.

کاراندیش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سرانه فضای فرهنگی برای هر نفر در کشور حدود 15 سانتی‌متر مربع است که این میزان باید فضای 45 سانتی‌متری باشد، ادامه داد: در حال حاضر 71 پروژه ملی در بخش فضای فرهنگی و تالارهایی که در دست احداث هستند، داریم. همچنین 230 پروژه استانی هم در برنامه داریم که حدود 220 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمام این اتفاقات باعث شده امید ایجاد شود افزود: در تمام ساخت و سازهایی که انجام می‌شود، اولین توصیه من به همکارانم این بوده که حتما نظر اهالی هنر لحاظ شود. ضمن اینکه خوب است توجه داشته باشیم که مسئولان در دولت و حداقل در وزارت فرهنگ و ا رشاد اسلامی تلاش می‌کنند تا مشکلات را مرتفع کنند.

او اظهار کرد: دولت درآمد ندارد و لذا با سختی مملکت را اداره می‌کند و این کمبودهایی که اکنون داریم مربوط به زمان حال نیست.

کاراندیش همچنین گفت: در سفرهایی که به استان‌ها دارم جلساتی را با استاندار، امام جمعه و هنرمندان برگزار می‌کنم و در آنجا مباحثی که مطرح می‌شود نشان می‌دهد وضعیت آن‌ها از لحاظ اعتباری و فضا به مراتب بدتر از تهران است. در صورتی که در استان‌ها تعداد زیادی نخبه وجود دارد که باید شناسایی شوند، آموزش ببینند و حمایت شوند، چرا که این از وظایف ماست که باید انجام دهیم و در این راستا تلاش می‌کنیم با برون‌سپاری و سپردن کارها به اهالی فرهنگ و هنر این اقدامات را به سرانجام برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: