انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
دو گروه«مهر وطن» و «ورطه» این روزها مشغول آماده سازی اجرایی با ترکیب موسیقی کرال کلاسیک، موسیقی فولک کرمان و موسیقی راک هستند که 6 بهمن در سالن ایرج بسطامی کرمان به روی صحنه می رود.

مسعود نکویی سرپرست گروه«مهر وطن» که تنظیم قطعات این کنسرت را بر عهده داشته در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: معمولا ما در گروه«مهر وطن» آثار محلی با گویش جنوب شرق ایران را اجرا می کنیم؛ اما برای اینکه مخاطبان بیشتری این موسیقی را بشنوند این بار قصد داریم برخی آثار کرال را با سازبندی موسیقی راک اجرا کنیم .

وی در ادامه افزود: یعنی می خواهیم با استفاده از فیگورها و المان های موسیقی راک برخی آثار محلی و تعدادی آثار موسیقی کلاسیک را دوباره تنظیم کرده و به اجرا در آوریم.

نکویی همچنین عنوان کرد: آنچه ما اجرا خواهیم کرد به نوعی«کرراک» که تلفیق موسیقی کرال و موسیقی راک محسوب می شود و طی آن قطعات با کر 4 صدایی اجرا می شوند.

سرپرست گروه«مهر وطن» گفت: در این کنسرت 6 قطعه مشترک با گروه«ورطه» به روی صحنه خواهیم برد که شامل«کارگه کوزه گری»، «کاوونسرا»، «مهر»، «آناستر(از بتهون)»، «هاله لویا از مونک»، «خدای ناخدا» می شود.

وی ادامه داد: همچنین 10 قطعه هم از گروه«ورطه» که یک گروه موسیقی راک محسوب می شود اجرا خواهد شد. سازبندی این گروه نیز دقیقا همان سازبندی موسیقی راک یعنی یک درامز، یک گیتار بیس و دو گیتار الکتریک است.

مسعود نکویی گفت: این اجرا در واقع به نوعی یک کنسرت پژوهشی محسوب می شود که پس از اجرا در کرمان و دیدن واکنش های مخاطبان و کارشناسان و بر طرف کردن ایرادات احتمالی آن، در شهرهای دیگر نیز به اجرا در خواهد آمد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: