انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس نمایشگاه کتاب پاریس گفت:: اولین صنعت فرهنگی در کشور فرانسه صنعت کتاب است و بازده اقتصادی کتاب در فرانسه دوبرابر بازده صنعت خودروسازی است.
به گزارش تابناک، نشست «تعاملات فرهنگی ایران و فرانسه» با حضور امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب، تیری ویل رایزن فرهنگی فرانسه در ایران و برتراند موریسه رئیس نمایشگاه کتاب پاریس روز یکشنبه (۲۰ اردیبهشت) در سالن سرای اهل قلم نمایشگاه برگزار شد.

موریسه در این نشست درباره نقش کتاب در زندگی انسان‌ها گفت: دنیای امروز با مشکلات و حوادث زیادی روبرو است و یکی از راه‌های مبارزه با این مشکلات ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. در بحث کتاب کسی که نظر می‌دهد خواننده است و باید کتاب طوری نوشته شود که زمینه آگاهی هرچه بیشتر خواننده را فراهم کند.

وی گفت: اولین صنعت فرهنگی در کشور فرانسه صنعت کتاب است و بازی‌های الکترونیک در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. این روند به گونه‌ای است که حتی بازده اقتصادی کتاب در فرانسه دوبرابر بازده صنعت خودروسازی است.

تیری ویل رایزن فرهنگی فرانسه در ایران نیز درباره روابط فرهنگی بین ایران و فرانسه گفت: کشور ایران مثل فرانسه تاریخ کهنی دارد و این موضوع محور اصلی تفاهم فرهنگی ایران و فرانسه به شمار می‌رود.

وی همچنین گفت: گروه‌های موسیقی که از ایران به فرانسه می‌آیند بسیار مورد استقبال فرانسوی‌ها واقع می‌شوند. در فرانسه نیز تئاتری به نام تئا‌تر شهر وجود دارد و به هنگام اجرای نمایش‌های ایرانی بلیط نمایش‌ها به سختی پیدا می‌شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: