انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
دادن مجوز نشر به نوازنده ها باعث انتشار بسیاری از کتاب های نازل و سطح پایین شده که این این رونده نه تنها آموزش موسیقی را سطحی می کند بلکه بر روی کار انتشارات تخصصی و فروش آنها نیز تاثیر می گذارد.
علی برلیانی،مدیر انتشارات چنگ در گفت و گو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: در حال حاضر اقتصاد موسیقی در حوزه آموزش بسیار ضعیف است و بسیار از نوازنده ها و آموزشگاه ها تلاش می کنند کتاب های خودشان را به خورد مخاطبان و هنرجویان بدهند تا سود بیشتری کسب کنند.

وی افزود:متاسفانه از زمانیکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خود موسیقیدانان هم مجوز نشر داده، کتاب های سطح پایین روانه بازار موسیقی شده است و متاسفانه یک هنرجو پس از سالها کار تازه به این نتیجه می رسد که هر آنچه آموخته بوده ارزشی نداشته.

چه کسانی پشت کار فرهنگی سنگر گرفته اند؟

برلیان با تاکید بر این موضوع که سودجویان پشت کار فرهنگی سنگر گرفته اند،خاطرنشان کرد: ما در شرایط فعلی سعی کرده ایم تیراژ کتاب های موسیقی را کم کنید و کمیت آنها را اضافه کنیم تا هم بتوانیم به دخل و خرج انتشارات را در بیاوریم و هم بتوانیم با انتشار عناوین بیشتر از هجوم کتاب های بی کیفیت جلوگیری کنیم.

مدیر انتشارات چنگ در ادامه از خانواده خواست تا کتاب های با کیفیت برای بچه هایشان بخرند.همچنین وی گفت: وزارت ارشاد باید به یکسان سازی کتب آموزشی گام بر دارد.چون این ناهمگونی نتیجه جز بی ثمری در پی نخواهد داشت و نتیجه اش نابودی استعدادهاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: