انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
به دلیل استقبال از پروژه‌ «نیشتیمان» - سرزمین- در کشورهای اروپایی ضبط پروژه‌ی «نیشتیمان 2» آغاز و بخش‌هایی از آن در ماه جاری در شهر پاریس ضبط شده است.
 به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، این پروژه مجموعه‌ای از نغمات مناطق کردنشین است که «سهراب پورناظری» بخشی از آنها را گردآوری و تنظیم و بخشی دیگر را آهنگسازی کرده است.

«نیشتیمان 2» پاییز سال 2016 در اروپا منتشر می‌شود و بعد از آن تور جهانی کنسرت‌هایش آغاز می‌شود. کارگردان هنری این پروژه را «حسین ذهاوی» انجام داده و در آن نوازندگانی چون سهراب پورناظری (تنبور و کمانچه)، حسین ذهاوی (پرکاشن)، روبین واسی (پرکاشن)، ارتان تکین (بالابان و سرنا)، مهیار طریحی (سنتور و سنتور باس) نواخته‌اند و «دنیا کمالی» خوانش قطعات را برعهده داشته است.

پورناظری«نیشتمان2» ضبط و در اروپا اجرا می‌ کند

این پروژه به تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی «آکورد کرایسز» پیش از این نیز در سراسر اروپا منتشر شده بود که با واکنش‌های مثبتی همراه بود، به شکلی که مجله‌ی فرانسوی «تلراما» درباره این اثر که موفق شده امتیاز چهار را کسب کند، نوشت: «آلبوم نیشتیمان که در زبان کردی به معنای سرزمین مادری است کیفیت بالایی دارد، اما درخشان‌تر از آن، گرد هم آمدن و همبستگی هنرمندانی از کشورهای مختلف کرد زبان است که تلاش می‌کنند میراثی مشترک را با روش‌هایی نوین و متفاوت عرضه کنند. سهراب پورناظری و گروهش با این آلبوم، سنت و موسیقی کرد را باظرافت و توازن کامل به گوش همگان رسانده‌اند.» این مجله امتیاز چهار – بیشترین امتیاز برای یک اثر- را به آن پروژه داده بود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: