انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
احمد صدری پژوهشگر موسیقی از سمت قائم مقامی و نیز شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره موسیقی نواحی استعفا کرد.
احمد صدری از قائم مقامی دهمین جشنواره موسیقی نواحی استعفا داد

این پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی با تایید این خبر ، یادداشتی را در باب استعفای خود از شواری سیاستگذاری این دوره از جشنواره بدین شرح به صورت اختصاصی در اختیار بخش موسیقی تابناک قرار داد:
سالیانی است که دل در گرو فرهنگ و هنر این سرزمین نهاده‌ایم و پیوسته با چراغ امید گرد شهر در پی کسانی گشته‌ایم که به جدّ و جهد سر بر آستان هنر نهند. در پی کسانی بوده‌ایم که درد پیران چنگی در دل داشته باشند؛ کسانی که از سر صدق در پی سرچشمه‌های گمنام فرهنگ پرمایۀ موسیقی ایران باشند؛ کسانی که بخواهند آن چشمه‌ها را به دشت‌های تشنۀ دل و اندیشۀ جوانان امروز جاری کنند.
با چنین شوقی، کسانی را یافتیم و دل به آنان دادیم و با آنان همراه شدیم. افسوس که سالیانی گذشت تا دریافتیم که مدعای ایشان فریبی بیش نیست و آنان نیز بندۀ بادهای زمانه‌اند.
آنان به جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران به چشم ابزاری برای جاری کردن آن چشمه‌ها نمی‌نگرند؛ بلکه از آن قبایی برای قامت ناراست خود می‌جویند. چون آن را قماشی شایستۀ قبای آمارهای دور و دراز حرفه‌ای خود نیافتند، آن را به این سو و آن سو و به زیر پای نااهلان افکندند و بدان بی‌مهری کردند.
ما در پی انسان و انسانیت و اخلاق بودیم و در پی زنده کردن و زنده داشتن چراغ فرهنگ ایرانی. نه خیاط قبای دیگران بوده‌ایم و نه خود قبایی خواسته‌ایم. پس همان بهتر که گوهر ادب و اخلاص و دوستی و شاگردی سرچشمه‌های راستین فرهنگ ایرانی را در دل خود نگه داریم و از این جمع نامهربان کناره بگیریم و قماش و قبا را به ایشان واگذاریم.
احمد صدری پژوهشگر و دبیر سابق گروه موسیقی فرهنگستان هنر تا کنون مسئولیتهایی چون  دبير علمي و مسئول اجرایی بخش موسيقي همايش بين المللي حكمت و فلسفه هنر ، مسئول بخش موسيقي  و عضو هیئت علمی همايش هاي  بين المللي  ؛ معناي زيبايي ، كمال الدين بهزاد ، سلطان محمد ، طبيعت در هنر شرق و همايش های  تخصصي موسيقي؛ صفي الدين ارموي ، عبدالقادر مراغه ای ، قطب الدین شیرازی ، فارابی  ، قائم مقام دبير  چهارمين و پنجمين جشنواره موسيقي نواحي ايران ،  قائم مقام سيزدهمين و چهاردهمين جشنواره موسيقي ذكر و ذاكرين و ... را برعهده داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: