انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
«چریل بو ن ایساکس» اولین رئیس سیاه پوست تاریخ آکادمی اسکار از عدم تنوع نژادی در میان نامزدهای این رویداد سینمایی انتقاد کرد.
انتقادات اولین رییس سیاه پوست اسکار

به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی، رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در واکنش به نامزد نشدن حتی یک بازیگر سیاه پوست در چهار شاخه بازیگری این جایزه سینمایی گفت: البته که از این موضوع ناامید شدم اما نمی‌توان شایستگی فیلم‌های امسال را در نظر نگرفت.

«ایساکس» در گفت‌وگو با «ددلاین» اظهار کرد که امسال سال فوق العاده‌ای برای سینماست و به هیچ عنوان نمی‌توان از پیش بینی برندگان کاملا مطمئن بود، اما آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار باید تلاش بیشتری در پرداختن به مسائل مربوط به تنوع نژادی داشته باشد.

«رینالد هادلین» تهیه کننده مراسم اسکار نیز در واکنش به اعلام نامزدهای هشتادو هشتمین دوره جوایز اسکار گفت: فکر می‌کنم تعداد بسیار زیادی اثر شایسته اسکار از هنرمندان سیاه پوست وجود داشت که همه آنها نادیده گرفته شد و این خیلی ناامید کننده است اما این حقیقت نفی نمی‌شود که تمام این فیلم‌ها فوق‌العاده‌اند، مخاطبان آنها را دوست دارند و از پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه هستند.

«مایکل.بی جوردن» و «تسا تامپسون» برای فیلم «اعتقادنامه»، «ادریس آلبا» و «آبراهام آتا» برای بازی در فیلم «جانوران بی‌سرزمین»، «ویل اسمیت» بازیگر فیلم «ضربه مغزی» و تیم بازیگران فیلم «از کف خیابان‌های کمپتون» همگی از گزینه‌های رنگین پوستی بودند که می‌توانستند در میان نامزدهای شاخه بازیگری نقش اصلی و مکمل مرد و زن جای داشته باشند اما همه آنها نادیده گرفته شدند تا مجددا انتقادها از آکادمی اسکار افزایش یابد.

«کریس راک» مجری سیاه پوست امسال مراسم اسکار نیز جایزه اسکار را "جایزه‌ای برای سفیدپوستان" معرفی کرد. / ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: