انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
«ماریو بارگاس یوسا» ‌نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات جایزه روزنامه‌نگاری «دن کیشوت» 2016 را از آن خود کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی دوازدهمین جایزه روزنامه‌نگاری «دن کیشوت» اسپانیا برای نگارش یک مقاله به ماریو بارگاس یوسا رمان‌نویس مشهور پرویی و خالق آثاری چون «سور بز» و «گفت‌وگو در کاتدرال» تعلق گرفت.

با وجود این که طی ماه‌های اخیر ازدواج دوم یوسا با «ایزابل پریسلر» مجری تلویزیون و فعال اجتماعی که مادر «انریکه ایگلسیاس» هم هست نام این نویسنده مطرح را در رسانه‌ها تکرار می‌کند، این‌بار او برای کسب جایزه‌ای در حوزه روزنامه‌نگاری خبرساز شده است.

به گزارش پرو دیس ویک، یوسا مقاله‌ برنده جایزه‌اش را درباره تغییرات «کوزکو»، شهری در جنوب‌شرقی وطن خود به زبان اسپانیولی به نگارش درآورده است. او در این مطلب از تجربیات خود طی زمان‌های مختلف از «کوزکو»، تاثیراتی که این شهر بر او گذاشته و تغییراتی که طی سال‌های متمادی در آن صورت گرفته سخن به میان آورده است.

ماریو بارگاس یوسا متولد 1936 از مطرح‌ترین چهره‌های ادبیات آمریکای لاتین به شمار می‌رود. او طی پنج دهه گذشته آثاری چون «سور بز‌»، «خانه سبز‌»، «گفت‌وگو در کاتدرال» و «شهر سگ‌ها» را خلق کرده است. این نویسنده پرویی در عرصه‌ سیاست و مقاله‌نویسی هم دست توانایی دارد و آثارش در روزنامه‌های معتبر اسپانیولی‌زبان به چاپ می‌رسد. یوسا در سال 2010 موفق به کسب جایزه‌ نوبل ادبیات شد. جایزه «سروانتس» 1994 و «پرنس آستوریاس» 1986 از دیگر افتخارات او هستند. / ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: