انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۴
مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر درباره مسائلی چون«حذف سه گروه و اضافه شدن 8 گروه دیگر به جدول جشنواره»، «ماجرای حذف سالن نیاوران از جدول»،«کناره گیری برخی داوران از جشنواره» و «آرشیو سایت جشنواره موسیقی فجر» در گفتگو با تابناک فرهنگی سخن گفت.

حمیدرضا نوربخش مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی درباره انتشار خبری مبنی بر جایگزینی سالن ارسباران به جای سالن نیاوران در این جشنواره گفت: سالن فرهنگسرای ارسباران به جشنواره اضافه شده و سالن نیاوران نیز از جشنواره موسیقی فجر حذف نشده است. ما اجراهایی در بخش موسیقی تلفیقی و موسیقی نواحی داشتیم که قرار بود در نیاوران برگزار شود. دوستان برگزار کننده بخش موسیقی تلفیقی، سالن ارسباران را به دلیل تعداد صندلی هایش برای این بخش مناسب تر دیدند.

نوربخش درباره اینکه چرا در جدول جدید جشنواره به طور کلی سالن نیاوران و برنامه هایش حذف شده نیز عنوان کرد: این ایراد اصلاح خواهد شد. با توجه به اینکه از قبل با ارسباران در این زمینه مکاتبه شده بود ما بخش موسیقی تلفیقی را به ارسباران انتقال دادیم و بخش موسیقی نواحی نیز در نیاوران برگزار خواهد شد.

وی در مورد آرشیو جشنواره موسیقی فجر که در طرح جدید سایت این جشنواره وجود ندارد گفت: از قبل سایت جشنواره وجود داشت و می بایست نو سازی می شد. برای این کار از آرشیو جشنواره«بک آپ» گرفته شد منتهی به دلیل زمانبر بودن بخش نرم افزاری تغییرات، هنوز آرشیو در سایت قرار نگرفته که به زودی این اتفاق خواهد افتاد و امیدوارم این کار در همین هفته انجام شود. یعنی آرشیو در همان حدی که قبلا بود دوباره بر روی سایت قرار می گیرد و کاستی هایش نیز در حال تکمیل است.

مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر درباره حذف 3 گروه از جدول جشنواره و اضافه شدن 8 گروه دیگر به این جدول گفت: در جشنواره این عرف بوده که همیشه تا زمان برگزاری جشنواره یکسری پیشنهادهایی می آید و با توجه به ظرفیت های برگزاری که وجود دارد می تواند جایگزین شود و فی نفسه اشکالی هم ندارد.

حمیدرضا نوربخش افزود: درباره حذف گروه ها هم باید بگویم گروه دالغا به جهت اشکال خودشان در جشنواره نیستند. از طرف گروه دالغا اعلام شده بود که در جشنواره حضور خواهیم داشت و مکتوبش نیز وجود دارد. بعد از جلسه رونمایی جشنواره تهیه کننده گروه دالغا با من تماس گرفت و به جهت برنامه دیگری که داشتند نخواستند در جشنواره باشند ما هم گفتیم ایرادی ندارد و یکی از پیشنهادهای دیگر را جایگزین این گروه کردیم.

وی همچنین عنوان کرد: در مورد برنامه رامین بهنا هم که دیگر در جدول ما نیست همین اتفاق افتاد. یعنی ایشان قبلا برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و بعد به دلیل تغییر بخشی از برنامه هایشان در جشنواره نیستند. نباید تعبیر شود که یک عده از جشنواره رفتند و عده ای دیگر به جشنواره آمدند.

نوربخش گفت: حتی اگر قراردادی هم با هنرمندان باشد ما که نمی توانیم قرارداد آنها را به لحاظ حقوقی پیگیری کنیم که بیایند و در جشنواره باشند. مثلا در همین بخش داوری جشنواره مگر هنرمندانی که از این بخش می روند قرارداد ندارند؟

مدیر جشنواره موسیقی فجر درباره داورانی که طی روزهای اخیر از جشنواره کنار رفته اند گفت: فکر می کنم تمام داوران با جشنواره قرار داد داشته اند و دلیل کنار رفتن این دوستان را باید از خودشان بپرسید. ما به نظر و تصمیم هنرمندان احترام می گذاریم و به هیچ عنوان جبری برای هیچ مسئله ای نباید وجود داشته باشد و وجود هم ندارد. یک امکان و ظرفیتی وجود دارد که باید از تمام این ظرفیت ها استفاده کنیم و از همه استعدادها و تخصص ها بهره بگیریم. به هر حال برخی دوستان در یک مقطعی تشخیص می دهند در جشنواره باشند و در مقطع دیگری تشخیص می دهند نباشند ما هم به تصمیمشان احترام می گذاریم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در این روزها شاهد یک بی اخلاقی هایی در عرصه موسیقی هستیم که هیچ وقت سابقه نداشته است. کسانی می آیند و شروع می کنند به هنرمند فشار می آورند که مثلا چرا شما با فلان جا یا فلان بخش همکاری می کنید. چنین چیزی تا به حال سابقه نداشته که هنرمند را به جایی برسانند که از جشنواره کناره گیری کنند. به هر حال هنرمندان اینقدر تحمل روحی ندارند که بخوهند اینقدر فشار روحی روانی را تحمل کنند. متاسفانه کناره گرفتن دوستان از جشنواره تحت چنین فشارهایی بوده و مطالبی هم که همین دوستان در این رابطه نوشته اند کاملا گویاست.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: