انتشار: ۰۱:۰۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۴
نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود با بررسی تقاضای رسیدگی به طرح حمایت از احیا و مرمت بافت های فرهنگی و تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آنها طبق اصل 85 قانون اساسی مخالفت کردند.
به گزارش تابناک فرهنگی، نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به بررسی تقاضای جمعی برای رسیدگی به طرح حمایت از احیا و مرمت بافت های فرهنگی ـ تاریخی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی فرهنگی براساس اصل 85 قانون اساسی پرداختند و از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه با 77 رای موافق، 69 رای مخالف و 9 رای ممتنع با بررسی این طرح در کمیسیون مشترک مخالفت کردند.

جمعی از نمایندگان تقاضا کردند طرح حمایت از احیا و مرمت بافت های فرهنگی ـ تاریخی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی فرهنگی در کمیسیونی مشترک بررسی شود و برای تصویب نهایی در جلسه علنی ارایه شود.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز به عنوان پیشنهاد دهنده این تقاضا گفت: ما در جریان بررسی این طرح نظرات میراث فرهنگی را لحاظ کردیم و تا حد امکان چکش کاری های لازم را در این طرح انجام دادیم.

وی ادامه داد: همچنین از ظرفیت شهرداری ها، دولت و بخش خصوصی نیز استفاده شد که البته جهت گیری ها بیشتر به سمت بخش غیردولتی است.

وی یادآور شد: در این طرح شورای بافت تاریخی جایگاه قانونی پیدا کرده و استفاده از نیروهای متخصص مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: همچنین الزام شهرداری ها برای اختصاص بودجه متناسب با آثار تاریخی، بیمه بناها، معافیت های عوارضی برای ساخت و سازها در محدوده بافت های تاریخی نیز بررسی شد که همه این ها با هماهنگی میراث فرهنگی، وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور و همچنین شوراها و شهرداری ها صورت گرفت.

این طرح دارای 20 ماده است و در آن بر توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی و فرهنگی تاکید شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: