انتشار: ۰۰:۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۴
به تازگی فیلمی در اروپا به نمایش درآمده است که شباهت زیادی به فیلم پرویز مجید برزگر دارد.
به گزارش تابناک فرهنگی؛ فیلم سینمای «کوهستان بکر»Virgin Mountain به کارگردانی "داگور کاری" در ایسلند ساخته شده است. داستان این فیلم درباره مرد مجردی به نام فوسی ۴۳ ساله است که همچنان در خانه مادرش زندگی می‌کند. زندگی او براساس یک برنامه منظم است. کار در فرودگاه به عنوان باربر و شب‌گذرانی با تنها دوستش که با بازی‌های جنگی سپری می‌شود. تا اینکه روزی سر و کله سیوفن زنی موبور و دلربا پیدا می‌شود و زندگی فوزی را دگرگون می‌کند.

فیلم سینمایی کوهستان بکر تاکنون در جشنواره‌های بسیاری همچون جشنواره فیلم قاهره، ترابیکا، وایادولید، جوایز بسیاری را کسب کرده است اما نکته جالب درباره این فیلم شباهت بسیار به فیلم سینمایی پرویز به کارگردانی مجید برزگر است.

شباهت عجیب فیلم

تصویر بالا کوهستان بکر و تصویر پایین فیلم پرویز

در خلاصه داستان فیلم پرویز به کارگردانی مجید برزگر  آمده است: پرویز مردی است پنجاه ساله و مجرد که همیشه با پدرش در شهرک آتی ساز تهران آرام زندگی کرده است. وقتی پدر پرویز که تصمیم به ازدواج گرفته از او می‌خواهد خانه را ترک کند، پرویز ناگهان خود را در جهانی جدید و بیگانه می‌یابد. او تصمیم می‌گیرد به پدر و اهالی شهرک نشان دهد که نمی‌توانند به این آسانی او را از زندگیشان حذف کنند.

علاوه بر شباهت داستانی؛ این دو فیلم از لحاظ اجرا و بازیگری نیز بسیار شبیه یکدیگر هستند و حتی بازیگر فیلم کوهستان بکر کاملا شبیه لوان هفتوان بازیگر فیلم پرویز است و بینندگان با دیدن تیزر فیلم کوهستان بکر نیز به یاد فیلم پرویز می‌افتند.

فیلم پرویز به کارگردانی مجید برزگر سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) ساخته شده و در جشنواره‌های مختلف خارجی شرکت کرده و جوایز بسیاری را بدست آورده است. فیلم کوهستان بکر سال ۲۰۱۵ ساخته شده و به نظر می‌رسد کارگردان آن قبل از ساختن فیلمش، فیلم پرویز را در جشنواره‌های خارجی به تماشا نشسته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: