انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
گروه موسیقی مهریان امشب در تالار ایوان شمس به صحنه می رود،سرپرست این گروه نسبت به شرایط برگزاری کنسرت برای گروه های جوان که آنها را از صحنه دلزده می کند انتقاد کرد.
پدرام بلورچی،سرپرست گروه موسیقی مهریان در گفت و گو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: یکی از مسایل مهمی که در اجراهای مختلف به آن برمی خوریم عدم کیفیت و امکانات کافی سالن های اجرا است. تعداد سالن هایی که کاملا از نظر تجهیزات صوتی و آکوستیک مناسب باشند، محدود است چنانچه سالن های موجود تجهیز شوند و از لحاظ کیفی در صدابرداری و فضای سالن  به درجات بالاتری برسند تنوع سالن ها بیشتر و گزینه های بیشتری در اختیار هنرمندان قرار می گیرد و نگرانی در کیفیت ارایه آثار کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین مراحل متعدد برای اخذ مجوز از مواردی است که باعث اتلاف وقت و انرژی می شود. به عنوان مثال اگر اقدامی صورت گیرد تا به صورت غیرحضوری مراحل طی شود و نهایتا یک بار مراجعه حضوری نیاز باشد به طبع سرعت و سهولت بیشتری خواهد داشت.

این نوازنده تمبک درباره سختی های برگزاری کنسرت برای گروه های جوان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی و اولیه جوانان مسایل مالی و تامین هزینه هاست. هزینه ها امروزه بسیار بالاست و در همه مراحل اعم از تمرین ، محل تمرین، اجاره سالن و هزینه  اماکن، مراحل اخذ مجوز، دستمزد نوازندگان ، ضبط آلبوم و بسیاری موارد دیگر...نیازمند سرمایه اولیه است که برای افراد جوان حامی مالی و اسپانسر موجود نیست؛ این خود باعث می شود تا تمرکز هنرمندان از مسایل اصلی و بدنه کار هنری منحرف و به حاشیه آن بپردازند.

سرپرست گروه موسیقی مهریان درباره انتقادهای مربوط به گرانی بلیت های کنسرت گفت: هنرمندان  برای برپایی هر اجرا هزینه های بسیار بالایی در مراحل مختلف متحمل می شوند و طبعا مبلغی که برای بلیت اجرا ها در نظر می گیرند در اغلب موارد نه تنها سود ریالی حاصل نمی شود بلکه گاهی در برخی موارد کمتر از هزینه های پرداخت شده است. بهتر بگویم شاید در قیاس عام مردم مبلغ بلیتها بالا باشد ولی در قیاس هزینه ها حتی می توان گفت کم نیز هست. 

این موسیقیدان درباره انگیزه خود از راه اندازی گروه مهریان گفت: من حدود چهار سال هست که قطعات خودم را آهنگسازی کردم و مدت زمان طولانی صرف تامل در آن و حتی تناسب شعر و آهنگ که ماه ها زمان گذاشتم و کتب زیادی مطالعه کردم تا شعر و موسیقی عجین گردند... و به طبع نتیجه آن فضای موسیقیایی حاصل شد که کاملا منطبق با حس و حال آوازی صدای خودم  هست که البته برخی صدای مرا می پسندد و ممکن هست  مطابق سلیقه برخی دیگر نباشد که سلیقه همه ی مردم محترم هست.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: