انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
علیرضا کمره‌ای، نویسنده و منتقد ادبی، آلودگی‌های صوتی در بخش‌های گوناگون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب را آزار دهنده دانست
علیرضا کمره‌ای، نویسنده و منتقد ادبی، آلودگی‌های صوتی در بخش‌های گوناگون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب را آزار دهنده دانست و آن را مانع آرامش و انتخاب بهتر کتاب توسط مراجعه‌کنندگان عنوان کرد.

کمره‌ای در گفت‌وگو با ایبنا عنوان کرد: مکان مصلی و ساختمان آن البته در مرکز شهر است و به اصطلاح دم دست است اما اگر قرار باشد نمایشگاه کتاب فراتر از 10 روز برگزار شود و صورت نمایشگاه داشته باشد و نه یک فروشگاه موقت 10 روزه که در حال حاضر به این تعبیر و تعریف نزدیک‌تر است، نیازمند جایی هستیم که بتوان در آن آمد و شدهایی داشت و به 10 روز هم بسنده نکرد.
 
این نویسنده و منتقد ادبی ادامه داد: با تعریفی که برای نمایشگاه کتاب مترتب است مکان مصلی مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست. در واقع باید آنچه ملزومات کار نمایشگاه است در نظر گرفته شود. در هر سالن و بخشی که می‌خواهید گفت‌وگویی انجام دهید یا نشستی برگزار کنید صداهای مزاحم مانع یک گفت‌وگوی دلچسب می‌شود. این آلودگی‌های صوتی مانع انتخاب آثار مورد نظر از سوی علاقه‌مندان به کتاب است. طبیعی است جایی که می‌خواهند برای نمایشگاه بسازند این ملاحظات را رعایت کرده‌اند. یعنی دیدار با استادان و پدیدآورندگان در مکانی مناسب انجام گیرد و بقیه امور هم سر جای خودش باشد.
 
وی اضافه کرد: در ایام نمایشگاه باید میان طبقات مختلف بین تولید کننده و مصرف کننده کتاب ارتباط خوب و هم‌آوایی و هم سخنی شکل بگیرد که در اینجا ممکن نیست. بنابراین به گمانم اگر شهر آفتاب درست شود برگزاری نمایشگاه بهتر خواهد بود.
 
وی گفت: علاوه بر این‌ها می‌توان دو سه روز نمایشگاه را برای کسانی که کارشان کار کتاب است در نظر بگیرند تا غرفه‌ها و سالن‌ها خلوت‌تر شود. در حال حاضر همه چیز درهم است و این درهم بودن مانع ارتباط خوب بین پدیدآور و کتاب و مخاطبان می‌شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: