انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۴
آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی کشورمان در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود از اجرای سمفونی «روح‌الله» در خرداد ماه سال آینده خبر داد.
به گزارش تابناک فرهنگی، شاهین فرهت که قرار است یکی از سمفونی‌های وی توسط ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه اجرا شود در این‌باره گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار بر این است که یکی از سمفونی های من که طی سال های اخیر نوشته شده است توسط ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری ارکستر آقای علی رهبری اجرا شود.

این آهنگساز درباره اجرای اثر یک آهنگساز ایرانی توسط ارکستر سمفونیک تهران بیان کرد: طی سال‌های گذشته اجرای چنین آثاری در ارکستر سمفونیک تهران شکل پررنگ‌تری داشت و استاد فریدون ناظری در زمانی که رهبر ارکستر سمفونیک تهران بود از آثار آهنگسازان ایرانی استفاده زیادی می کرد. به هر حال امیدوارم که روند استفاده از آثار هنرمندان ایرانی شکل جدی تری در ارکستر سمفونیک تهران به خود بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات چند هفته اخیر ارکستر سمفونیک تهران گفت: این پیش بینی وجود داشت که بنا به شرایط موجود موسیقی روند فعالیت ارکسترها دچار اختلال شود و با گرفتاری هایی در این زمینه مواجه شویم که من نیز مانند همه مخاطبان موسیقی امیدوارم این فضای کمرنگ و پررنگ هر چه سریعتر به وضعیت متعادل خود برسد. البته با توجه به خصوصیاتی که از علی رهبری سراغ دارم او معلم خوبی است که می تواند اجراهای خوبی را از نوازندگان یک ارکستر به مخاطبان ارائه دهد.

خالق سمفونی «روح‌الله» در ادامه صحبت های خود درباره اجرای زنده این سمفونی توضیح داد: تا آنجا که به من اطلاع دادند اجرای این سمفونی به تعویق افتاده و قرار بر این است که خرداد ماه امسال همزمان با ایام رحلت امام خمینی(ره) به شکل ویژه ای اجرا شود. این سمفونی به دلیل اینکه در اوکراین تولید و ضبط شده سمفونی بسیار باکیفیت و خوبی است که امیدوارم در زمان انتشار با استقبال مخاطبان مواجه شود.

فرهت در بخش پایانی صحبت های خود به برگزاری کنسرت توسط یک هنرمند ارمنستانی در شهرستان یزد خبر داد و گفت: این اولین رسیتال پیانویی است که برای اولین بار در تاریخ اجرای آثار زنده موسیقایی شهر یزد انجام می گیرد و اتفاق بسیار خوبی است که می تواند مقدمه برگزاری کنسرت هایی از این دست باشد. در این برنامه هالک ملکیان نوازنده ارمنی پیانو قطعاتی از بنده، هرمز فرهت، فوزیه مجد و مهیار تفرشی پور را اجرا خواهد کرد. این کنسرت روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه در تهران، روز ۲۷ دی ماه در یزد و روز سی‌ام شهریور ماه در شیراز میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود.

منبع:مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: