انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش تابناک اگر از پله های مجاور شبستان اصلی بالا بروی با غرفه ای روبرو خواهی شد که ازنظر شکل شمایل شمارا یادساختمان های کارتون سندباد می اندازد.عمانی ها غرفه ای مجلل دارند که در آن با مسقطی «حلوای عمانی» از بازدید کنندگانشان پذیرایی میکنند.
همانطور که در پوستر نمایشگاه درج شده است کتاب دوستان کشور عمان، می‌ه‌مان ویژه نمایشگاه هستند، میهمانانی خوش ذایقه...

به گزارش تابناک اگر از پله‌های مجاور شبستان اصلی بالا بروی با غرفه‌ای روبرو خواهی شد که ازنظر شکل شمایل شمارا یادساختمان‌های کارتون سندباد می‌اندازد.

حلوا پزان میهمانان ویژه نمایشگاه

عمانی‌ها غرفه‌ای مجلل دارند که در آن با مسقطی «حلوای عمانی» از بازدید کنندگانشان پذیرایی می‌کنند.

محسن بن حنود الکندی استاد ادبیات دانشگاه سلطان قابوس در گفتگو با خبرنگار تابناک از بازتاب حضورشان در نمایشگاه کتاب تهران در رسانه‌ها و محافل ادبی داخل کشور عمان خبر داد.

حلوا پزان میهمانان ویژه نمایشگاه

 مسئول غرفه عمان در نمایشگاه کتاب افزود: محافل ادبی و بسیاری ازمردم عمان با ادبیات فارسی بویژه شعرایی همچون مولانا، صائب تبریزی، سعدی، نظامی و حافظ به خوبی آشنا هستند.

حلوا پزان میهمانان ویژه نمایشگاه

اما اتفاق جالبی که عمانی‌ها در محوطه نمایشگاه رقم زده‌اند که با استقبال بازدید کنندگان نمایشگاه هم رو برو شد، حلواپزان آن‌ها بود.

حلوا پزان میهمانان ویژه نمایشگاه

تبادل فرهنگیه شیرینی که طعم هل، زعفران و گلاب را به کام بازدیدکنندگان نشاند تا حدی که برخی خانم‌ها دستور درست کردن این حلوا را از عمانی‌ها پرس و جو کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: