انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
ارکستر مجلسی شرق و ارکستر ریکوردر پارس به رهبری مهرداد تیموری با اجرای آثار کلاسیک در تالار رودکی به روی صحنه می روند.
یک اجرا با دو ارکستر / تلاش برای معرفی ساز ریکوردر

مهرداد تیموری رهبر این دو ارکستر در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: در این کنسرت که 21 و 22 دیماه در تالار رودکی برگزار می شود آثار کلاسیکی از آهنگسازانی چون بتهوون، سن سان ، ویوالدی ، دِوُرژاک ، گریک و تلمان،  ده والس شوئنبرگ  را با ارکستر مجلسی شرق  و  ارکستر ریکودر  اجرا خواهیم کرد. 

وی درباره ارکستر مجلسی شرق افزود: این ارکستر توسط من در سال 1392 ، تاسیس شد و در فستیوال های مختلف به اجرای قطعات موسیقی کلاسیک و معاصر جهان پرداخت. این ارکستر همچنین در همراهی با ارکستر ریکوردر پارس تجربه های قابل توجهی داشته است که آخرین آنها، اجرای قطعه«کادانس» اثر علیرضا مشایخی آهنگساز برجسته ایرانی در اختتامیه پنجمین فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر در هفته گذشته بود. 

این آهنگساز ادامه داد: همراهی این دو ارکستر ، تجربه  تازه ای در کارنامه ارکستر ریکوردر پارس نیز محسوب می شود؛ چرا که  ارکستر ریکودر پارس در سال1386 تاسیس شد و این برای نخستین بار در ایران بود که  ارکستری متشکل از چهل نوازنده ریکوردر به اجرای قطعات ارکسترال می پرداخت. 

 تیموری موسس و رهبر این ارکستر و نیز عضو انجمن ریکوردر آمریکا بیان داشت: من در این سالها قطعات مطرح موسیقی کلاسیک و معاصر جهان را برای این آنسامبل تنظیم می کنم و آنها را اجرا می کنیم . همچنین تلاش دارم ساز ریکوردر را که یک ساز قرن چهاردهمی است در غالب ارکستر معرفی کنم.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: