انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
رسیتال پیانو «هایک ملیکیان» نوازنده سرشناس ارمنستانی با اجرای آثار آهنگسازان ایرانی ، ارمنی و ژاپنی در تهران، یزد، اهواز و شیراز برگزار می شود.
اجرای یک پیانیست بین المللی از تهران تا اهواز

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، کنسرت«هایک ملیکیان» از معدود کنسرت هایی است که یک نوازنده بین المللی با حضورش در ایران و اجرا در سالن های شهر تهران، پایش را فراتر خواهد نهاد و به غیر از شیراز که میزبان اکثر هنرمندان داخلی و خارجی است به شهرهای دیگر نیز خواهد رفت؛ شهرهایی که شاید تا کنون از حضور نوازندگان غیر ایرانی بهره نبرده اند و موزیسین ها و علاقمندانش همیشه فرسنگ ها راه را تا تهران برای دیدن یچنین کنسرتهایی طی کرده اند. 

در این اجراها که از تهران شروع می شود و در اهواز و یزد ادامه می یابد و در نهایت به شیراز می رسد «هاپیک ملیکیان» قصد دارد قطعاتی از آثار آهنگسازان ایرانی ، ارمنی و ژاپنی را اجرا کند.

شاهین فرهت در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی با اعلام این خبر گفت: با دعوتی که از آقای «هاپیک ملیکیان» پیانسیت برجسته ارمنی صورت داده ایم ایشان از 25 تا 30 دیماه در تهران، یزد ،شیراز و اهواز رسیتال پیانو برگزار می کند به طوری که 25 و 26 دیماه در تالار رودکی تهران، 27 دیماه در یزد، 29 دیماه در اهواز و 30 دیماه در شیراز به روی صحنه خواهد رفت.

وی با بیان اینکه برای اولین بار یک پیانسیت بین المللی آثاری از آهنگسازان ایرانی را می نوازد، بیان داشت: ملیکیان قصد دارد در این اجراها قطعاتی چون سونات شماره 2 از هرمز فرهت، سونات شماره 1 از خود من ، قطعاتی از ساخته های فوزیه مجد و امیرمهیار تفرشی پور و نیز آثاری از آهنگسازان ارمنی و ژاپنی را اجرا کند.

این آهنگساز ادامه داد: برخی از این آثار برای اولین بار است که اجرا می شوند و نکته جالبتر اینکه این آثار آهنگسازان ایرانی که برای پیانو ساخته شده توسط یک نوازنده ارمنی مورد توجه قرار گرفته است.

فرهت در پایان گفت: در صورت فراهم بودن شرایط و امکانات، این برنامه را در شهرهای دیگر نیز ادامه خواهیم داد .


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: