انتشار: ۰۵:۰۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آمادگی پیست سافاری قشم برای پذیرایی از گردشگران نوروزی و برگزاری مسابقات ملی و بین المللی خبر داد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ اکبر ترکان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی و گردشگری قشم، گفت: این رویکرد با هدف جذب گردشگران و استفاده از ظرفیت های بی نظیر جزیره قشم اجرا می شود.
وی اضافه کرد: بی شک پیست های اتومبیلرانی، موتور سواری و آفرود نقش مهمی در جذب گردشگر به این جزیره ایفا می کند و توسعه این ظرفیت ها می توان به اقتصاد قشم و کشور کمک کند.
ترکان همچنین با اشاره به متوقف شدن مراحل احداث پل خلیج فارس، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل توقف عملیات اجرایی این طرح، بن بست مالی حاصل تحریم هاست که با رفع این موانع و تامین فاینانس، مراحل احداث پل خلیج فارس ادامه می یابد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: هم اکنون سازه های بتنی این پل آماده است و در آینده ای نزدیک عملیات نصب دریایی و عرشه سازی آن اجرا می شود.
ترکان با مثبت ارزیابی کردن روند توسعه شهری قشم، افزود: منطقه آزاد در طراحی مدرن این شهر برنامه های خوبی اجرا کرده و عملیات شهرسازی در سه قطعه 98، 74 و 65 هکتاری که برای بلندمرتبه سازی در نظر گرفته شده، با پیشرفت خوب 45، هشت و 25 درصدی همراه است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین از اختصاص یک قطعه برای ویلا سازی در این شهر خبر داد و گفت: طراحی جاده کمربندی در مجاورت آن، شمال و جنوب شهر قشم را به یکدیگر متصل می کند.
به گفته مسعود کرباسچی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، بزرگترین پیست سافاری و آفرود کشور در زمینی به مساحت 500 هکتار، بیست و سوم ماه جاری در این جزیره به بهره برداری می رسد.
جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت، یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در کنار آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.
این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری از جمله نخستین ژئوپارک بین المللی خاورمیانه از امتیاز ویژه در اقتصاد کشور برخوردار است و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است که مقصد خود را بازارها و دیدن جاذبه های طبیعی این جزیره انتخاب می کنند.



پیست سافاری قشم پذیرای گردشگران نوروزی می شود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: