انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
فرهنگ گوشه های موسیقی ایران به کوشش ارشد طهماسبی جمع آوری و منتشر می شود.
ارشد طهماسبی که این روزها از عرصه اجرای موسیقی فاصله گرفته با اعلام این مطلب به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت:در این «فرهنگ گوشه های موسیقی ایرانی» به تمام گوشه های موجود در موسیقی،مقامات موسیقی فولکلور،الحان قدیم مثل 30 لحن باربد پرداخته ام.

وی افزود:برای نوشتن این فرهنگ از نتیجه تمام مطالعات دوران جوانی ام تاکنون بهره جسته ام. در فرهنگ گوشه های موسیقی همچنین رساله های موجود موسیقی نظیر هر آنچه از عبدالقادر مراغه ای به جای مانده یا برخی از کتاب های ابراهیمی باستانی پاریزی و یا نقل قول اساتید مختلف نظیر بنان یا دوامی و ...درباره موسیقی را آورده ام.

این آهنگساز با اشاره به اینکه برای نوشتن این کار 22 سال زمان گذاشته ام گفت:بررسی تمام ردیف های منتشر شده و ویژگی های منسوب به آنها یا تفاوت مکتب تهران و اصفهان و تفاوت لحن و نامگذاری گوشه ها را نیز در این کتاب بررسی کرده ام.

ارشد تهماسبی در ادامه افزود :همچنین دلیل نامگذاری گوشه ها به نام های موجود را نیز بررسی کرده ام. این فرهنگنامه در حد ظرفیت یک فرهنگنامه و نه یک دایرالمعارف نوشته شده و سعی کرده ام روایت های میدانی ام را نیز به ان اضافه کنم.این کتاب تا یک سال دیگر توسط نشر کارنامه منتشر می شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: