انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
صدیق تعریف خواننده باسابقه موسیقی سنتی ایران که این روزها مشغول ضبط آثار جدیدش است از دانلودهای غیر قانونی، غیر اخلاقی و گسترده سایتهایی چون آپارات اظهار تالم و تاسف کرد.
تاسف صدیق تعریف از دانلود غیرقانونی آثار موسیقیایی
صدیق تعریف خواننده موسیقی سنتی ایران در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت : کارهای زیادی برای ارکسترها و آنسامبل های مختلف آماده ضبط و  انتشار دارم ؛ که این در صورتی عملی خواهد شد که سرمایه گذار و حامیان مالی این آثار در این وانفسا دل به دریا بزنند؛ با توجه به حضور سایتهایی مانند «آپارات» عملی شدن این کار دل شیر می خواهد.

وی ادامه داد: متاسفانه سایتهایی چون «آپارات» که به راحتی همه موسیقی ها را بدون در نظر گرفتن حق  مصنف و مولف و با کیفیت بالا  ؛بی دریغ و بی ریا در اختیار مخاطبان قرار می دهند دیگر هیچ سرمایه گذاری حاضر به صرف هزینه در زمینه هنری خصوصا موسیقی نیست.

این خواننده افزود: همه این آثار بدون اجازه و با کیفیت بسیار بالا در این سایت و دیگر سایتها و حتی شبکه های ماهواره ای وجود دارد و همه آزادانه به آن دسترسی دارند بدون اینکه ریالی بابت آنها پرداخت کنند. در چنین فضایی دل آدمی به درد می آید . البته این مسئله تنها شامل آثار صوتی و تصویری موسیقایی نمی شود بلکه این حرکات جوانمردانه و فرهنگ دوستانه گریبانگیر دیگر هنرها از جمله سینما ، کتاب و آثار مکتوب صوتی را نیز گرفته به گونه ای که  فیلم و یا سریالی که با صرف هزینه های هنگفت ملی ساخته شده اند در اسرع وقت حتی پیش از اکران و یا انتشار خانگی به سرعت هر چه تمام تر به دست مصرف کنندگان محترم و فرهنگ دوست این کالاهای فرهنگی می رسد.

تعریف با اشاره به دیگر فعالیتهای موسیقایی خود اظهار داشت: هم اکنون نیز مشغول ضبط آثارم و نیز برنامه ریزی برای اجرای کنسرت هستم  اما با توجه به شرایط موجود و به همان دلیل مذکور با ترس و لرز و دل نگرانی خبرهای کارهایم را منتشر می کنم.




ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: