انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
فیلم «جشن تولد» را با پذیرفتن خطرات آن که حملات و درگیری‌های گروه داعش در سوریه بودَ، ساختیم و راضی هستیم.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ عباس لاجوردی مستندساز و کارگردان سینما ؛ در خصوص شرایط ساخت فیلم در کشور سوریه گفت: شرایط بسیار سختی بود و هر کسی بود شاید در این موقعیت کار نمی‌کرد؛ اما با پذیرفتن خطرات کار را به اتمام رساندیم و به لطف خدا به خیر گذشت.

وی افزود: از ساخت این فیلم راضی هستم؛ اما داوران جشنواره باید توجه کنند که شرایط ساخت فیلم «جشن تولد» با فیلم‌های دیگر تفاوت دارد. فیلم در شرایطی ساخته شد که گاهی تعادل روحی عوامل را به هم می‌زد. صدای بمباران پرواز هواپیما و ... تاثیر منفی روی روحیه عوامل و بازیگران می‌گذاشت. موقعیت ساخت فیلم خاص است که درخواست دارم، داوران به آن نگاه و توجه داشته باشند.

«جشن تولد» زیر حملات داعشی‌ها

لاجوردی با اشاره به روند ساخت فیلم اظهار داشت: وقتی قراردادها را امضا می‌کردیم، شرایط فیلمبرداری حکمفرما نبود؛ اما ایفای نقش بازیگران و ضبط سکانس‌ها زیر حملات موشک‌ها و هواپیماها و صدای حرکت و عبور آن‌ها قدری مهیب بود که یکی از عوامل فیلم از حال رفت.

«جشن تولد» زیر حملات داعشی‌ها

کارگردان «جشن تولد» در خصوص موضوع فیلم گفت: فیلم زندگی یک خانواده سوری را روایت می‌کند که با شادی در تدارک جشن تولد فرزندشان هستند. اوضاع آرام و شهر در امن و امان است؛ اما شبی که قرار است «جشن تولد» برگزار شود، تکفیری‌ها حمله می‌کنند و مشکلاتی برای این خانواده و مردم سوری اتفاق می‌افتد.

«جشن تولد» زیر حملات داعشی‌ها

لاجوردی با اشاره به موضوع هجوم تکفیری‌ها بیان کرد: در این فیلم مظلومیت مردم سوریه و جنایات تکفیری‌های گروه داعش را نشان می‌دهیم. مردم سوریه با اطلاع از ساخت این فیلم به ما گفتند که شما این جریان را جراحی کردید، هر کسی سراغ چنین موضوعی نمی‌رود.

این کارگردان تصریح کرد: در زمان فیلمبرداری هر لحظه خطر را احساس می‌کردیم و نگران بودیم که بلایی سرمان بیاید. پلان‌هایی که در شب فیلمبرداری می‌کردیم، بسیار سخت و در جریان درگیری‌ها بود؛ ولی خوشبختانه ختم به خیر شد. عوامل فیلم به سلامت این اثر را به پایان رساندند.

«جشن تولد» زیر حملات داعشی‌ها

لاجوردی با اشاره به جوان‌گرایی در جشنواره فیلم فجر گفت: اتفاق بسیار خوبی است که به فیلمسازان جوان و فیلم اولی‌ها توجه می‌شود؛ چون مقایسه فردی که اولین اثرش را ساخته با فردی که به اندازه عمر آن فیلم اولی اثر ساخته عادلانه نیست.

وی با ابراز رضایت از ساخت این فیلم ابراز داشت: برخی پلان‌ها را بسیار دوست داشتم. زمانی که قرار بود بازیگر ما با لباس گروه داعش و با آرپی‌چی به حرم حضرت زینب (س) شلیک کند، با وجود هماهنگی با حرم مقدس آن حضرت باز هم ممکن بود، به بازیگر ما به عنوان عوامل داعشی‌ها شلیک شود.

«جشن تولد» زیر حملات داعشی‌ها

این کارگردان با اشاره به موضوع مدافعان حرم افزود: یکی از شخصیت‌های اصلی «جشن تولد» در فیلم مدافع حرم است و به این موضوع به فیلم پرداخته می‌شود.

لاجوردی با اشاره به ساخت چند مستند با موضوع سوریه و هجوم گروه‌های تکفیری گفت: برای جشنواره فیلم فجر آرزو دارم که در این رویداد امام زمان (عج) فراموش نشود./خبرنگاران




«جشن تولد» زیر حملات داعشی‌ها
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: