انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت که هم ایران طی تفاهم‌نامه‌ای مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پکن شد و هم عادل فردوسی‌پور کتابش را برای طرفدارانش امضا کرد و هم دو کتاب از نمایشگاه جمع‌آوری شد.
 
به گزارش جام جم، اما از همه مهم تر اتفاق خوبی که امسال در نمایشگاه کتاب تهران قابل رصد است انسجام در عرضه کتاب های دفاع مقدسی است که به گفته معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، نشر فاتحان با همکاری چهار مجموعه دیگر 8500 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس را عرضه کرده است.

در این رابطه سردار علی ناظری توضیح داده است: نشر 27 بعثت، نشر ستاره ها، کنگره شهدا و ستارگان درخشان چهار مجموعه ای هستند که زیر نظر نشر فاتحان این کتاب های دفاع مقدسی را عرضه می کنند. همچنین تمام کتاب هایی که 32 استان کشور در رابطه با موضوع دفاع مقدس منتشر کرده اند توسط این ناشران در نمایشگاه عرضه شده است.

او درباره مراسم های رونمایی از کتاب هایی که بتازگی به چاپ رسیده ا ست نیز توضیح داد: قرار است روز سه شنبه این هفته با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از سه عنوان کتاب که به زندگینامه شهدای شاخص سازمان بسیج مستضعفین در سال 93 اختصاص دارد، رونمایی شود.

ناظری یادآور شد: همچنین قرار است از نسخه اندرویدی یک نرم افزار کتاب خوان نیز در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شود. قابلیت این نرم افزار به این صورت است که هنگامی که گوشی تلفن همراه را بر روی عکسی از کتاب قرار می دهیم به مدت دو دقیقه فیلمی مرتبط با همان موضوع به نمایش درمی آید.

امیرمسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی و قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه تفاهم نامه ای با کشور چین در این دوره از نمایشگاه کتاب منعقد شد، گفت: بر اساس این تفا هم نامه مقرر شد تا چین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران و ایران نیز مهمان ویژه نمایشگاه پکن شود.به گفته او، مفاد این تفاهم نامه شامل غرفه رایگان، حضور در نمایشگاه های یکدیگر به عنوان مهمان ویژه و مشارکت برای ترجمه آثار چینی و ایرانی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: