انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۴
کر فلوت تهران به رهبری سعید تقدسی و سرپرستی فیروزه نوایی برای اولین بار در ایران تشکیل شده و قرار است اواخر هفته در تالار رودکی به روی صحنه برود.

اجرای اولین ارکستر فلوت در تهران



فیروزه نوایی سرپرست کر فلوت تهران در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی در خصوص تشکیل این گروه گفت: ما حدود 34 فلوتیست خوب ایران را که شامل دانشجویان دانشگاه تهران، فارغ التحصیلان موسیقی ، شاگردان خانم آذین موحد و برخی که خودشان مشغول تدریس این ساز هستند را دور هم جمع کرده ایم و ارکستری با عنوان کر فلوت تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که این ارکستر همانند کر آواز یا ارکستر مجلسی صدا می دهد یعنی فلوتها را به رنگ های صدایی تقسیم بندی کردیم و به این گروه عنوان «کر» را داده ایم که البته 5 سولیست به نام های عسل حناچی، مونا طاهریان، کلاریز کشاورز،مریم گلزاریان و هلیا گلمقانی آذر ما را در این اجرا که به رهبری همسرم سعید تقدسی است همراهی می کنند.

این نوازنده برجسته فلوت با اشاره به رپرتوار اجرایی این کنسرت گفت: در این اجرا که 17 و 18 دیماه در تالار رودکی برگزار می شود قطعاتی از هندل، باخ،ویوالدی، شیماروزا، موتزارت، خاچاطوریان ، سارازته و ... را اجرا خواهیم کرد.

نوایی با اشاره به خوب صدادهی این ارکستر بیان داشت: خوشبختانه سطح نوازندگی نوازندگان ارکستر فلوت بسیار خوب است و از آنجایی که سعید تقدسی با تک تک این عزیزان به صورت جداگانه تمرین می کند هر کدام توانسته اند به یک رنگ صدایی مخصوص به خود برسند.

وی  با اشاره به این ارکستر به عنوان اولین کر فلوت در ایران اظهار داشت: در تمام دنیا کر فلوت زیاد شده و حدو 25 سال است که سعید تقدسی در اروپا چنین گروهی را دارد و من نیز در اتریش سرپرست چنین کری هستم اما در ایران سابقه تشکیل آن نبوده و می توان گفت برای اولین بار کر فلوت تشکیل می شود و اجرا می رود.

سرپرست کر فلوت تهران ادامه داد: از آنجایی که فلوت سازی است که همه از دوره کودکی به آن علاقه پیدا می کنند عرضه زیاد و تقاضا کم است طی این سالها به قدری فلوتیست در کشورمان زیاد شده که ما از ابتدای تشکیل ارکستر 17 نفر بودیم اما هم اکنون 41 عضو داریم و 15 نفر دیگر هم در لیست انتظار هستند و اگر همینطور پیش رود ارکستر فلوتی بالغ بر 70 نوازنده خواهیم داشت.

نوایی با بیان اینکه وجود چنین ارکستری در ایران ضرورت داشته، اظهار داشت: قطعا وجود چنین ارکستری در جامعه ضرورت داشته چرا که همه نوازندگان فلوت به صورت تکنوازی به صحنه رفته و می روند اما در این ارکستر همه در کنار هم ساز می زنند.

سرپرست کر فلوت تهران در خاتمه خاط نشان کرد: ما بدون بودجه و با همراهی دوستانمان کار را پیش می بریم و در این مدت از حمایتهای مردم هم بی نصیب نبوده ایم.




ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: