انتشار: ۰۶:۰۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴
مدیران سالن‌های سینمایی از علل استقبال نکردن مخاطبان از فیلم‌ها و سالن‌های سینمایی گفتند.


به گزارش تابناک فرهنگی ؛ به عقیده برخی از مدیران سالن‌های سینمایی پیشکسوت و جدید، مخاطبان دیگر مثل دهه‌های گذشته از سینما استقبال نمی‌کنند و دلایل مشترک این مدیران سینما در امکانات محدود، تجهیز نشدن سالن‌ها و بافت فرسوده برخی سینماها، قیمت بلیت تعدادی از فیلم‌ها و فیلمنامه‌های ضعیف و ... خلاصه شده است. در این گزارش چند تن از مدیران سینماها به بیان موانع جذب مخاطب به سینماها پرداخته‌اند که در ادامه می‌خوانید:


**شبکه‌های اجتماعی سینما را تعطیل کرده‌اند

خلج هدایتی مدیر سابق سینما قدس و عضو انجمن سینماداران گفت: مشکلات سینماها برای جذب مخاطب به قوت خود باقی است؛ اما برخی رسانه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی رسماً سینما را تعطیل کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: این مشکلات در کنار اینکه دیگر از حضور فیلمسازان قوی خبری نیست، موجب استقبال کم از سینما شده است.

هدایتی در خصوص نفوذ سینماداران در سینما گفت: فیلم‌ها پس از ساخته شدن اجازه حضور در جشنواره‌ها و اکران عمومی را پیدا می‌کنند. ممکن است در مدت زمانی برخی از سینماداران آثار را گزینش می‌کردند؛ اما در حال حاضر چنین خبری نیست. مشکلات سینمای ایران زیاد است و باید با صبر و همکاری منتظر حل شدن آن‌ها باشیم.


**مخاطب سینما قهرمان می‌خواهد

عباس سیف‌اللهی که در چند سینما مدیریت داشته است، با اشاره به کم شدن استقبال مخاطبان از سینما چند دلیل برشمرد و گفت: فیلم، فیلمنامه‌ها و کیفیت ساخت و نویسندگی‌ داستان‌ها، قیمت بلیت و ... برای جذب مخاطب مؤثر است.

وی ادامه داد: همیشه در هر دوره جشنواره چند فیلم خوب هم پیدا می‌شود؛ اما برخی اقدامات هم موجب دلزدگی مردم از سینما شده است. ممنوع کردن خوردن خوراکی و تخمه در سالن‌ها و .... به خصوص قیمت بلیت فیلم‌ها مخاطب را از سینما دور کرد و مردم حالا به سمت سینماهای خانگی رفته‌اند. چون اگر یک خانواده‌ 4 یا 5 نفره بخواهد به سینما برود یا این شرایط باید نزدیک صد هزارتومان خرج کند. با این اوضاع ترجیح می‌دهد منتظر نسخه خانگی فیلم شود یا حتی آن را هم خریداری نمی‌کنند و برایشان فرقی ندارد.

سیف‌اللهی افزود: آن‌هایی که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند، به سینما نمی‌روند و آن‌ها که وضعشان خوب است سینما را به خانه برده‌اند.

وی در پایان گفت: فیلم‌های ما قهرمان ندارد. مخاطب ما قهرمان دوست دارد. الان در فیلم‌ها یک مهندس را در یک خانه و ماشین تجملی و پر زرق و برق نشان می‌دهد و برای یک مهندس بیکار حسرت می‌شود و ترجیح می‌دهند این صحنه‌ها و این زندگی‌ها را در فیلم‌ها نبینند.


**فیلم خوب مخاطب دارد

پارسی‌نژاد مدیر سینمای عصر جدید در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به استقبال از فیلم خوب در سینما گفت: به نظرم امسال جشنواره خوبی خواهیم داشت. به هر حال وقتی اثر خوب باشد، از آن استقبال می‌شود. ضمن اینکه عواملی بر جذب مخاطب مؤثر هستند.

وی افزود: ما باید با تجهیز سالن‌های سینمایی محیط مطلوبی را برای مخاطبان فراهم کنیم. وقتی تماشاگر سینما به سالن و محیط پا می‌گذارد، باید با امکانات و سالن‌های مدرن روبرو شود و لذت ببرد. چون سینما یک محیط سمعی بصری است که مخاطب باید از محیط اطراف لذت ببرد و محیط فرسوده و قدیمی مخاطب را زده می‌کند.

پارسی‌نژاد در خصوص تجهیز سالن‌های سینمایی فرسوده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من تجهیز و نوسازی سالن‌ها را به چشم ندیده‌ام؛ ولی سالن‌های جدید مثل کوروش و چارسو ساخته شده است. اما سینماهای ما تجهیز نشده است. سالن‌های حوزه هنری و بنیاد نوسازی و بازسازی شده است. اما در بخش خصوصی به ندرت این اتفاق می‌افتد./خبرنگاران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: