انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
جشنواره موسیقی فجر با گذشت سی دوره از آن با تغییرات ساختاری از جمله تغییر آرم آن همراه شده است که ابراهیم حقیقی گرافیست مطرح کشورمان در اظهار نظری این اتفاق را رایج تمام دنیا می داند.

اظهار نظر ابراهیم حقیقی درباره تغییر آرم جشنواره موسیقی فجر
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ، جشنواره موسیقی فجر درحالی  سال 1364 کار خود را با عنوان «جشنواره سراسری سرود و آهنگ‌های انقلابی» آغاز کرد که هیچ آرم و نشانه ای برای خود نداشت اما با گذشت 4 سال از تولد آن ،یعنی در دوره پنجم آرم و نشانه و نماد به آن اضافه شد و از همان سال بود که آرم جشنواره تقریبا ثابت ماند تا به امروز که سی و یک دوره از برگزاری جشنواره و 26 دوره از جشنواره دارای آرم ونشانه می گذرد.
جشنواره سی و یکم موسیقی فجر امسال  با تغییرات ساختاری همراه شده به طوری بخش هایی به آن اضافه و کم شده است .البته این تغییرات ساختاری فقط مختص به بخش اجرایی نبوده بلکه آرم جشنواره نیز جز یکی دیگر از تغییرات این دوره بوده و تقریبا با گذشت 3 دهه از عمر جشنواره شاهد طرحی دیگر در آرم و نشانه جشنواره هستیم.

اظهار نظر ابراهیم حقیقی درباره تغییر آرم جشنواره موسیقی فجر

ابراهیم حقیقی گرافیست باسابقه و طراح پوسترهای چندین دوره جشنواره های سینما و موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی در خصوص این تغییر گفت: این اتفاق می تواند بر روی هر نشانه ای از جمله نشان های هنری ، تجاری ، فرهنگی و حتی موسسات رخ دهد در واقع ممکن است بعد  از یک دوره زمانی این تغییر به صورت کلی و یا در قالب بازسازی آرم قبلی اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه مسئله تغییر آرمها و نشانه ها در تمام دنیا مرسوم است، بیان داشت: در بسیاری مواقع بازسازی آرم ها بیشتر از تغییر کلی آنها رواج دارد چرا که شناخت بصری جوامع و فرهنگها تغییر می کند و اتفاقات جدیدتری در حوزه تصویر می افتد . در واقع باید گفت که بازسازی و تغییر و نوین کردن آرم ها و نشانه ها کاملا رایج است.
حقیقی درباره تغییر آرم جشنواره موسیقی و تغییرات اعمال شده بر روی آن گفت: من چندین ماه پیش طرح اولیه را دیدم و از آنجایی که هم اکنون طرح نهایی شده آن را ندیدم نمی توانم نظر قطعی ام را درباره آن بدهم. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: