انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۴
پس از حضور«الکساندر رودین» به عنوان رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران، « ماکسیم فدوتف» دومین موزیسین سرشناس روسی است که از زمان اجرای برنامه مهر تا مهر علی رهبری به ایران می آید.

به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، ماکسیم فدوتف که سمت مدیرهنری ارکستر سمفونیک روسیه را نیز برعهده دارد به دعوت علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران قرار است به ایران سفر کند و در روزهای 14 و 15 دی ماه از ساعت 20 رسیتالی را به همراه همسرش«پتروا فدوتف » در تالار رودکی به روی صحنه ببرد.

پس از این رسیتال، در روزهای 16 و 17 دی ماه «ماکسیم فدوتف» در مقام ویلنیست و کنسرت مایستر میهمان به همراه ارکستر سمفونیک تهران به روی صحنه خواهد رفت تا کنسرتو ویلن چایکوفسکی را در تالار وحدت اجرا کند.

ماکسیم فدوتف یکی از مشهورترین ویلنیست های روسیه و فرزند رهبر مشهور روسی ویکتور فدوتف است. ایشان فارغ التحصیل کنسرواتوار پترسپورگ می باشد و ضمنا از سال 2003 به عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک روسیه فعالیت می کند.

ماکسیم فدوتف در حال حاضر پروفسور کنسرواتوار مسکو است و با بزرگترین و مشهورترین ارکسترهای دنیا در تمام قاره ها کنسرت برگزار کرده است.

ایشان دارای جوایز بزرگی می باشد که از جمله ی آن ها باید به مسابقه جهانی ویلن ریگا، مسابقه جهانی گنوا در ایتالیا، مسابقه جهانی موسیقی مجلسی در وچلی، برنده مدال طلای مسابقات جهانی توکیو و برنده جایزه مسابقه جهانی چایکوفسکی در مسکو اشاره کرد.

فدوتف به همراه همسرش فدوتف پتروا بالاترین درجه هنری دولت روسیه را دریافت کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: