انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
گروه موسیقی«نیستان» به سرپرستی و آهنگسازی کورش متین و خوانندگی محمود صالحی 10 و 11 دی کنسرتی را به یاد شرف الدین خراسانی(ادیب، فیلسوف و شاعر) به روی صحنه خواهد برد.

محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی درباره این اجرا گفت: این کنسرت گروه«نیستان» با عنوان«پژواک» پنجشنبه و جمعه این هفته در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

این خواننده جوان در ادامه افزود: این برنامه در سه قسمت تدارک دیده شده که در یک قسمت آن تکنوازی سنتور(کورش متین) دردستگاه شور و آواز ابوعطا و دشتی(با برداشتی از دوتار استاد حاج قربان سلیمانی) اجرا می شود.

وی همچنین عنوان کرد: در قسمت دیگری از این کنسرت دو نوازی کمانچه و تمبک(فرشاد صارمی-مسعود براره) در آواز شوشتری به روی صحنه می رود و در بخش بعدی مقدمه، آواز و تصنیف "ای یار من"( بیات ترک) با شعر خیام و مولوی، چهار مضراب( گروه نوازی در بیات ترک)، مقدمه، آواز و تصنیف"رندان بی سامان"(دشتی) با شعر حافظ، ساز و آواز ( نوا )با شعر شرف الدین خراسانی، تصنیف"خزان" (نوا,دشتی) با شعر حمید ادیب(تقدبم به استاد جلیل عندلیبی) و "باران"(گروه نوازی دشتی) اجرا می شود.

صالحی ادامه داد: بخش دیگری از این برنامه نیز به سخنرانی علی دهباشی مدیر و سردبیر مجله فرهنگی هنری"بخارا" درباره شرف الدین خراسانی اختصاص دارد.

وی همچنین گفت: اعضای گروه "نیستان" را در این اجرا فرشاد صارمی(کمانچه)، مرجان آل خمیس(کمانچه)، آوا رستمیان(آواز، کمانچه آلتو)، حسین خوش چهره(نی)، میثم ملکی کشاورز(تار)، پیام جوانی(تار باس)، مسعود براره(تمبک)، حامد زند(سه تار، دف)، نازنین تن ساز(عود)، حسین مقیمی(سنتور باس)، کورش متین(آهنگساز، سرپرست، سنتور) و خود من به عنوان خواننده تشکیل می دهیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: