انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
نماینده انتشارات نور الزهرا (س) با بیان مشکلات در حوزه چاپ و نشر، از نبود امنیت آثار و بازار نشر گلایه کرد و تصریح کرد: جاعلان کتاب حتی هولوگرام کتاب‌ها را هم جعل می‌کنند.
نماینده انتشارات نور الزهرا (س) با بیان مشکلات در حوزه چاپ و نشر، از نبود امنیت آثار و بازار نشر گلایه کرد و تصریح کرد: جاعلان کتاب حتی هولوگرام کتاب‌ها را هم جعل می‌کنند.

مجتبی قنبری، نماینده انتتشارات نور الزهرا (س) در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه مجموعه نورالزهرا در سال 1380 با تاکید بر موضوعاتی چون تربیت فرزند، همسرداری، خانواده و ... فعالیتش را آغاز کرئ، گفت: حرکت نشر برای ارائه کار با کیفیت کند است تا اثری همچون «مکارم الاخلاق» را منتشر کنیم.

وی با تصریح بر این مساله که محصولات این نشر همانند «ریحانه بهشتی»، «سرچشمه معرفت» و «دوران طلایی» با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است، افزود: کتاب‌های نشر نورالزهرا (س) بارها تجدید چاپ شده است، برای مثال «صمیمانه با داماد» 45 بار چاپ شده است.

قنبری با تشریح اهداف و چشم‌اندازهای نشر خود، ارتقای کیفیت محتوا، کیفیت ظاهری اثر و قیمت فروش پایین را اساس کار این مجموعه معرفی کرد و گفت: تلاش داشته‌ایم با وجود تورم در بازار کتاب، قیمت محصولات خود را پایین نگه داریم و این کار بی‌نتیجه نیز نبوده است.

وی با بیان مشکلات انتشارات نور الزهرا (س)، از نبود امنیت آثار و بازار نشر گلایه کرد و تصریح کرد با آنکه برای کتاب‌ها هولوگرام طراحی کرده‌اند، جاعلان کتاب به جعل هولوگرام نیز مبادرت کردند. وی از شناسایی انتشار غیرقانونی آثار این نشر در شهرهای تهران، مشهد و شیراز خبر داد و گفت: هیچ نهاد یا ارگانی در وزارت ارشاد یا قوه قضاییه این مسائل را پیگیری نمی‌کند.

وی با تاکید بر این موضوع که یکی از جاعلان آثارش را شناسایی و از وی شکایت کرده است، از آزادی دو روزه جاعل ابراز تاسف کرد. قنبری «ریحانه بهشتی» را مهمترین اثر جعل شده نشر نور الزهرا (س) معرفی کرد که تاکنون 1200000 نسخه از آن در کشور به فروش رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان برای حل مشکل او تلاشی کرده‌اند؟ گفت: با وجود نامه‌نگاری‌هایی که با مقامات انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که نه تنها قانونی خاصی برای جلوگیری از جعل آثار مکتوب ندارد؛ بلکه مسئولان  به فکر تصویب قانون نیز نیافتاده‌اند.

قنبری در ادامه از عناوین جدید نشر خود خبر داد و تصریح کرد: «صمیمانه با همسران» نوشته محمدعلی قاسمی در نمایشگاه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است و دو اثر «ازدواجم دیر شد» و «دوران شیرین نامزدی» نوشته ابوالقاسم حسنی نیز بزودی به بازار عرضه می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: