انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
بلیت‌های اجراهای دو ارکستر دولتی سمفونیک تهران و ملی ایران از این پس با کاهشی 30 درصدی به فروش خواهد رسید.
کاهش قیمت بلیت کنسرت‌های ارکستر سمفونیک و ملی

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، بلیت‌های کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران پیش از تا سقف قیمت 150 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شد. این درحالی بود که سقف معمول بلیت‌های دیگر کنسرت‌های برگزار شده در کشور حدودا تا سقف 120 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. به این ترتیب ارکسترهای دولتی گران‌ترین اجراهای کشور را تا امروز به روی صحنه می‌برده‌اند.

اما حالا تغییر رویه ای در قیمت بلیت های ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران از سوی دست اندرکاران و متولیان اتفاق افتاده طوری که بهای بلیت های این دو ارکستر با کاهشی 30 درصدی از این پس عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود دلیل اصلی این کاهش قیمت، به خاطر استقبال‌های کم‌رنگ از اجراهای این دو ارکستر طی ما‌ه‌های گذشته بوده است. در اجرای قبلی ارکستر سمفونیک که به رهبری اولین رهبر مهمان خارجی (الکساندر رودین) هفته گذشته برگزار شد، تزدیک به نیمی از صندلی‌های تالار وحدت خالی بود.

نوع چینش قیمت‌ صندلی‌ها در تالار وحدت نیز دستخوش تغییر شده است. به عنوان نمونه ردیف‌های اول دیگر گران‌ترین ردیف ها نیستند و با 50 هزار تومان می‌توان یک صندلی از ردیف‌های ابتدایی را رزو کرد. ضمن این‌که کف قیمت‌ها هم کاهشی قابل توجه داشته است و با 20 هزار تومان می‌توان اجراهای این دو ارکستر دولتی را تماشا کرد.

اجرای بعدی ارکستر سمفونیک طی روزهای نهم و دهم دی‌ماه به رهبری ارول اردینج رهبر ارکستر تر‌کیه‌ای در تالار وحدت برگزار خواهد شد که در این کنسرت سمفنونی هفتم بتهوون به اجرا درمی‌آید.
   

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: