انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۴
عضو شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره بین‌الملی موسیقی پیامبر مهربانی گفت: متاسفانه ما در زمینه جشن و سرور شادمانی برای ائمه کوتاهی می‌کنیم اما این اتفاق می‌تواند نقطه عطف و سکوی پرشی برای آینده هنرجویان موسیقی و ارائه پایان نامه و طرح‌های پژوهشی باشد.
به گزارش تابناک فرهنگی، رضا مهدوی کار‌شناس موسیقی گفت: جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی از اتفاقات خوبی است که باید برگزاری آن را به فال نیک گرفت و ادامه آن را استمرار بخشید. 
 
وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره موسیقی بیان کرد: ما باید بتوانیم همه ساله آثار درخشانی  که در خارج و یا داخلکشور درباره پیامبر کار می‌شود، به عنوان الگوی مناسبی برای هنرمندان موسیقی در سطح منطقه به اجرا درآوریم. 
 
مهدوی افزود: آثار قابل توجهی در زمینه موسیقی آیینی و موسیقی پیامبر اعظم وجود دارد اما باید به لحاظ کمی و کیفی این آثار افزون شود و سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن شکل بگیرد. امیدوارم این دست برنامه‌ها نه تنها در تهران بلکه در مراکز استان‌های دیگر هم شکل بگیرد. 

مدیر سابق مرکز موسیقی «حوزه هنری» در اشاره به احیای موسیقی‌های دینی گفت: موسیقی می‌تواند کمک شایانی به القای مفاهیم اخلاقی و اسلامی که پیامبر ما اسوه و نمونه‌ای از آن است، داشته باشد و در ترویج مفاهیم اصیل دینی بسیار تاثیر گذار باشد. 

مهدوی بیان کرد: این جشنواره می‌تواند نقطه عطف و سکوی پرشی برای آینده هنرجویان موسیقی باشد که بتوانند پایان‌نامه‌ها و مطالب پژوهشی مناسبی ارائه دهند. همچنین مایلم رسانه‌ها نیز بیشتر این نوع موسیقی را نشان دهند و تالارهای بیشتری نیز این ژانر به خصوص موسیقی را به اجرا درآورند. چرا که این بخش از موسیقی خیلی خوب می‌تواند واقعیت هنر دین و رفتار اسلامی و فرهنگی خانواده را بیشتر آشنا کند. 
 
وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌ای در نوع خود منحصر به فرد است، افزود: این اتفاق مهمی است که در ایام مهمی هم اتفاق می‌افتد. ما در بخش شهادت‌ها و سوگواره‌ها به نوع بهتری عمل می‌کنیم اما در جشن و سرور و شادمانی ائمه کوتاهی می‌کنیم. این جشنواره الگوسازی مناسبی برای سرور و شادمانی بزرگ‌ترین برگزیده خداوند در عالم هستی است و خوب است که همه نهاد‌ها در این زمینه مشارکت و حمایت کنند.
 
نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی، از روز جمعه چهارم دی به مدت ۴ روز در فرهنگسراهای شهر تهران آغاز می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: